Consumer Behavior
General
- Code: 600-191703
- Semester: 7th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις (Θεωρία) (4)
- ECTS Units: 6
- Prerequisite courses: (600-190201) Αgricultural Economics
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3742
- Instructors: Tsiouni Maria
- Class Schedule:
Course Contents
Η Συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και γενικότερα η αγοραστική διαδικασία αποτελεί κεντρικό πυρήνα του μάρκετινγκ. Το μάθημα εστιάζει στην αγοραστική απόφαση που έχει σαν αποτέλεσμα την επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών αποτελώντας το επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων.
Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
• Εισαγωγή στη Συμπεριφορά του καταναλωτή γεωργικών προϊόντων/τροφίμων
• Απλό Υπόδειγμα της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή
• Διαδικασία λήψης αποφάσεων καταναλωτή.
• Αντίληψη, μάθηση και προσήλωση καταναλωτή.
• Μέτρηση και αλλαγή στάσεων.
• Έρευνα συμπεριφοράς καταναλωτή γεωργικών προϊόντων. Έρευνα Ανάμειξη Καταναλωτή
• Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ
• Οι Αγοραστές σε Ομάδες / Κουλτούρα – Υποκουλτούρα / Ομάδες Αναφοράς – Οικογένεια
• Δημογραφικά και Ψυχογραφικά Χαρακτηριστικά του Καταναλωτή
• Διαδικασία Διάδοσης του Προϊόντος (καινοτομίας-νέου προϊόντος)
• Επιδράσεις Περίστασης
• Προδιαθέσεις και Στάσεις του Καταναλωτή
• Έρευνα συμπεριφοράς καταναλωτή γεωργικών προϊόντων.
• Έρευνα αγοράς γεωργικών προϊόντων/τροφίμων.
• Μέθοδοι έρευνας αγοράς και συλλογής πληροφοριών.
• Σχεδιασμός ερωτηματολογίου.
• Δειγματοληψία και επεξεργασία δεδομένων έρευνας αγοράς.
• Σύνταξη εκθέσεων ερευνών αγοράς γεωργικών προϊόντων.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Λήψη αποφάσεων
Teaching Methods
Πρόσωπο με πρόσωπο
Use of ICT means
Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων. Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαχείρισης Περιεχομένου (moodle)
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 40 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις – Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 12 |
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης. | 38 |
Αυτοτελής Μελέτη | 90 |
Total | 180 |
Students Evaluation
I. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής /Ατομικής Εργασίας (20%)
Recommended Bibliography
- Σιώμκος, Γ., (2016),Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδοτικός Οίκος Λιβάνη, Αθήνα.
- Μπάλτας, Γ., Παπασταθοπούλου, Π., (2013), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα.
- Darpy D. (2014) Συμπεριφορά του Καταναλωτή –έννοιες και εργαλεία, Αθήνα: Προπομπός.
- Τομάρας Π. (2014), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ και την Έρευνα Αγοράς, Αθήνα.
- Καμενίδης, Χ. (2010), Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
- Καρυπίδης, Φ. (2008), ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Εφαρμογές στη Γεωργία και στα Τρόφιμα, Θεσσαλονίκη: Ζήτη.
- Μάττας, Κ., Ρεζίτης, Α., Τσακιρίδου, Ε., Βλάχος, Η., και Καφούσιος, Δ. (επιμ.), (2013), Μάρκετινγκ και Τιμές Αγροτικών Προϊόντων, Nicosia: BrokenHillPublishers.
- Σιώμκος Γ., Βασιλικοπούλου Α. (2005), Εφαρμογή μεθόδων ανάλυσης στην έρευνα αγοράς, Αθήνα: Σταμούλης.
- Σταθακόπουλος Β. (2005), Μέθοδοι έρευνας αγοράς, Αθήνα: Σταμούλης.
- Φράγκος Κ. Χ. (2004), Μεθοδολογία Έρευνας Αγοράς και Ανάλυση Δεδομένων, Αθήνα: Interbooks.
- Kohls, R. L., &Uhl, J. N. (2002), Marketing of Agricultural Products. London: PrenticeHall.
- Lindgreen, A., Hingley, M., Harness, D., Custance, P. (2010), Market Orientation: Transforming Food and Agribusiness around the Customer, Surrey: Gower.
- Mothersbaugh D., Hawkins D., (2015), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGrow Hiil.
- Martin Evans, Gordon Foxall and Ahmad Jamal, (2009), Consumer Behaviour, John Wiley and Sons Ltd.
- Michael R. Solomon, Gary J. BamossyandSorenAskegaard, (2007), Consumer Behaviour, Pearson Education Limited.
- Suja R. Nair (2010), Consumer Behaviour& Marketing Research Himalaya Publishing House.