Agricultural Extention and Advisory

General

Course Contents

Καινοτομία και αγροτική ανάπτυξη, Θεωρίες διάχυσης καινοτομιών στον αγροτικό πληθυσμό, Παράγοντες που επηρεάζουν τη διάχυση καινοτομιών στον αγροτικό χώρο, Διαδικασίες και στάδια διάχυσης καινοτομιών και κατηγορίες αγροτών, Εξέλιξη των υπηρεσιών γεωργικών εφαρμογών στην Ελλάδα και τον κόσμο, Συστήματα γεωργικών εφαρμογών, Επικοινωνία με τον αγροτικό πληθυσμό, Συλλογικές δράσεις και διάχυση καινοτομιών, Μέθοδοι επικοινωνίας και επικοινωνιακές στρατηγικές, Επικοινωνιακή διαδικασία, Ηγεσία και ανάπτυξη ηγεσίας, Σχεδιασμός και σύνταξη προγραμμάτων διάχυσης καινοτομιών και γεωργικής συμβουλευτικής, Ρόλοι και δεξιότητες του συμβούλου αγροτικής ανάπτυξης.

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
• Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
• Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Teaching Methods

Πρόσωπο με πρόσωπο

Use of ICT means

Powerpoint
Προβολή ντοκιουμαντέρ
Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω moodle

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις52
Αναζήτηση, μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας8
Ασκήσεις πράξης και ατομική εργασία: Εκπόνηση μελέτης (project)40
Διαλέξεις ειδικών προσκεκλημένων (σύμβουλοι ανάπτ ξης)5
Προετοιμασία για γραπτή αξιολόγηση45
Total150

Students Evaluation

  • Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύνθεσης γνώσεων, ερωτήσεις κρίσεως (60%)
  • Σύνταξη και παρουσίαση ατομικής εργασίας (με powerpoint) (30%)
  • Γενικότερη παρουσία στην αίθουσα και συμμετοχή στην ανάλυση των θεματικών ενοτήτων, συνθετική ικανότητα (10%)

Recommended Bibliography

  1. AKIS and advisory services in Greece, 2014, Report for the AKIS inventory (WP3) of the PRO AKIS, www.proakis.eu/sites/www.proakis.eu/files/Country%20Report%20Greece%2003%2006%2014.pdf
  2. AKIS in the EU: The inventory, 2014, www.proakis.eu/sites/www.proakis.eu/files/FINAL_REPORT_08_07_2014_VOL_I.pdf
  3. Birner R., Davis K., Pender J., Nkonya E., Anandajayasekeram P., Ekboir J., Mbabu A., Spielman D., Horna D., Benin S., Cohen M., 2009, From Best Practice to Best Fit: A Framework for Designing and Analyzing Pluralistic Agricultural Advisory Services Worldwide, The Journal of Agricultural Education and Extension, 15:4, 341-355.
  4. EU SCAR (2013), Agricultural knowledge and innovation systems towards 2020 – an orientation paper on linking innovation and research, Brussels. http://ec.europa.eu/research/bioeconomy/pdf/agricultural-knowledge-innovation-systems-towards-2020_en.pdf.
  5. Anderson, Jock R., Feder, Gershon, 2003, Rural Extension Services. Policy Research Working Paper;No. 2976. World Bank, Washington, DC. © World Bank. https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/19154 License: CC BY 3.0 IGO.”
  6. Anderson, Jock R.. 2008, Agricultural Advisory Services. Washington, DC: World Bank. © World Bank. https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/9041 License: CC BY 3.0 IGO.”
  7. Hui-Hui Wang, Devarati Bhattacharya & Bryanna J. Nelson (2020) Secondary agriculture teachers’ knowledge, beliefs and, teaching practices of climate change, The Journal of Agricultural Education and Extension, 26:1, 5-17, DOI: 10.1080/1389224X.2019.1699126
  8. Kim E. Dooley & T. Grady Roberts, 2020, Agricultural education and extension curriculum innovation: the nexus of climate change, food security, and community resilience, The Journal of Agricultural Education and Extension, 26:1, 1-3, DOI: 10.1080/1389224X.2019.1703507.
  9. Koehnen T.,2011, ICTs for Agricultural Extension. Global Experiments, Innovations and Experiences, The Journal of Agricultural Education and Extension, 17:5, 473-474.
  10. Κουτσούρης, Α., 2007, Στρατηγικές ανάπτυξης σε ΛΕΠ: Η εμπειρία της Κ.Π. LEADER. Στο: Κίζος, Θ. Ιωσιφίδης, Θ. και Σπιλάνης, Ι. (επιμ.) Ειδικά Θέματα Ανάπτυξης σε ΛΕΠ. Αθήνα: Gutenberg.
  11. Κουτσούρης, Α., 2009, Ο αδύναμος κρίκος της αγροτικής ανάπτυξης: συμμετοχικές διαδικασίες στο αγροτικό σύστημα γνώσης και πληροφόρησης. Στο: Παπαδόπουλος Α. (επιμ.) Η Ανάπτυξη σε μια Πολυλειτουργική Ύπαιθρο. Αθήνα: Gutenberg.
  12. Laurent C., Cerf M., Labarthe P.,2006, Agricultural Extension Services and Market Regulation: Learning from a Comparison of Six EU Countries, Journal of Agricultural Education and Extension, Vol. 12, No. 1, 5 16, March 2006.
  13. Rogers E., 1983, Diffusion of innovations, The Free Press, London.
  14. Roling, N. G. (1988), Extension Science, Cambridge, Cambridge University Press.
  15. Σιάρδος Γ., 1997, Γεωργικές Εφαρμογές, Εκδόσεις Ζήση, Θεσσαλονίκη.
  16. Σιάρδος, Γ. και Κουτσούρης, Α. (2002), Αειφορική Γεωργία και Ανάπτυξη, Θεσσαλονίκη, Ζυγός.
  17. Vanclay F., Lawrence G., 2007, Farmer rationality and the adoption of environmentally sound practices; A critique of the assumptions of traditional agricultural extension, European Journal of Agricultural Education and Extension, 1:1, 59-90.

Related Research Journals

  1. Journal of Agricultural Extention: http://www.ajol.info/index.php/jae
  2. Journal of Agricultural Extention and Rural Development: http://www.academicjournals.org/journal/JAERD/about
  3. International Journal of Agricultural Extention: http://escijournals.net/IJAE
  4. The Journal of Agricultural Education and Extention: http://www.tandfonline.com/toc/raee20/current