Aquatic Animal Breeding
General
- Code: 600-192902
- Semester: 9th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Σύνολο (4)
- ECTS Units: 5
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3813
- Instructors: Kyritsi Stavroula
- Class Schedule:
Course Contents
Introductiontoaquaculture and prospects. Qualitative water characteristics for the cultivation of aquatic organisms (physicochemical characteristics, origin). Distorted Aquatic Organisms (Fish, Molluscs, Decapoda, Carcinoids), species selection criteria and main phases of the production process. Breedingsystems, organization and management of breedingunits.
Educational Goals
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με την Εκτροφή Υδρόβιων Ζώων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα κατανοήσουν τις βασικές αρχές εκτροφής, θα αξιολογήσουν τις δυνατότητες και θα επιλέξουν το καταλληλότερο σύστημα παραγωγής για κάθε εκτρεφόμενο υδρόβιο οργανισμό ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Θα οργανώσουν μια εκτροφή υδρόβιων οργανισμών και θα εφαρμόσουν βασικές ζωοτεχνικές πρακτικές.
General Skills
Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.
Teaching Methods
Στην τάξη.
Use of ICT means
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 52 |
Study and analysis of scientific papers and book chapters | 18 |
Work | 20 |
Autonomous study | 60 |
Total | 150 |
Students Evaluation
Γραπτή τελική εξέταση (100%)
Recommended Bibliography
1. Beveridge, M., 2004. Cage Aquaculture. Third Edition, Blackwell Publishing.
2. Κλαουδάτος, Σ., Κλαουδάτος, Δ., 2012. Καλλιέργειες φυτικών και εκτροφές υδρόβιων ζωικών οργανισμών. Εκδόσεις Προπομπός.
3. Παπουτσόγλου, Σ. Εισαγωγή στις Υδατοκαλλιέργειες. Τόμος Ι. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
4. Πάσχος Ι. Ιχθυοκαλλιέργειες Εσωτερικών Υδάτων. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
5. Βουλτσιάδου, Ε., Λαγουτάρη, Ε., 2008. Σπογγοκαλλιέργεια. Βιοτεχνολογία-αειφόρος χρήση του θαλάσσιου πλούτου. Εκδόσεις UniversityStudio, Θεσσαλονίκη.