Biology

General

Course Contents

Από τα μόρια στο κύτταρο και τους πολυκύτταρους οργανισμούς. Τα στοιχεία C, H, O, N. Ιεραρχία της μοριακής οργάνωσης του κυττάρου. Νερό και Ιδιότητες. Πρωτογενή Βιομόρια. Βιολογικά Μακρομόρια. Ζωικός ιστός, Όργανα, Συστήματα και Λειτουργίες. – Δομή και λειτουργία του ευκαρυωτικού κυττάρου. Κυτταρική Θεωρία. Γενικά χαρακτηριστικά των ευκαρυωτικών κυττάρων. Δομή και σύσταση των βιολογικών μεμβρανών. Λειτουργικότητα πλασματικής μεμβράνης. Μεταφορά ουσιών διαμέσου της κυτταρικής μεμβράνης (Διάχυση, Παθητική Μεταφορά, Ώσμωση, Ενεργός Μεταφορά, Ενδοκύττωση, Εξωκύττωση). Επικοινωνία Κυττάρων. Κυτταροπλασματικά Συστήματα Μεμβρανών – Δομή και Λειτουργία. Ενδοπλασματικό Δίκτυο. Συστήματα Golgi. Λυσοσώματα. Οργανίδια και Ενέργεια. Μιτοχόνδρια – Δομή και Λειτουργία. Πυρήνας. Ριβοσώματα. Υπεροξυσώματα. Κενοτόπια. Κυτταροσκελετός. Κυτταροσκελετός. Παραδείγματα νοσημάτων που συνδέονται με δυσλειτουργίες των κυτταρικών οργανιδίων. – Γενετική: Χρωμόσωμα, επιχιασμός. Μίτωση, μείωση, κυτταρικός θάνατος, νόμοι του Mendel, φυλοκαθορισμός, πολλαπλά αλληλόμορφα γονίδια, μεταλλάξεις, ανευπλοειδίες, ευπλοειδίες. Μοριακή Γενετική: Βιοσύνθεση DNA. Επιδιόρθωση DNA. Βιοσύνθεση RNA. Βιοσύνθεση πρωτεϊνών. Γενετικός κώδικας. Γενετική μηχανική. – Προκαρυωτικοί μικροοργανισμοί, Ιοί, Prions. Ευβακτήρια. Δομή και λειτουργία, Ποικιλότητα Μεταβολισμού. Αρχαία. Ιοί: Δομή Ιών, Διπλασιασμός Ιών, Κύκλοι Ζωής Βακτηριοφάγων, Ιοί Ζώων. Prions. – Εισαγωγή στο μεταβολισμό σε κυτταρικό επίπεδο.

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.

Teaching Methods

Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).

Use of ICT means

  • Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
  • Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
  • Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
  • Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures and LaboratoryWork52
Study and analysis of scientific papers and book chapters8
Autonomousstudy60
Total120

Students Evaluation

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.

Recommended Bibliography

  • Αλεξανδρή-Χατζηαντωνίου, Ε., 2017. Βιολογία. 2η Έκδοση. Εκδότης UNIBOOKS ΙΚΕ, ISBN 978-618-530-448-5.
  • Campbell, N., Reece, J., κ.ά., 2010. Βιολογία Τόμος Ι. Εκδότης Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας – Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, ISBN 978-960-524-306-7.
  • Simon, E.J., Dickey, J.L., Reece, J.B., Hogan, K.A., 2018. Campbell’s Βασικές Αρχές Βιολογίας. 1η Έκδοση. Εκδότης BrokenHillPublishersLtd., ISBN 978-992-556-312-8.

Related Research Journals

  • Biology–https://www.mdpi.com/journal/biology.
  • Biology Letters–https://royalsocietypublishing.org/journal/rsbl.
  • Journal of Biology–https://jbiol.biomedcentral.com/.
  • Journal of Molecular Biology–https://www.journals.elsevier.com/journal-of-molecular-biology.
  • Nature Cell Biology–https://www.nature.com/ncb/.
  • PLOS Biology–https://journals.plos.org/plosbiology/.