Apiculture

General

Course Contents

Zoologicaltaxonomy, beespeciesandbeebreeds. Honey bee society. Morphology, anatomy and physiology of honey bee. Honey bee nest. Honey bee nutrition. Social behavior of honey bee. Swarming. Genetic improvement of honey bee. Honey bee and the environment. Apicultural and poisonous plants for honey bee. Apicultural appliances and apicultural handlings. Bee queen production. Hive products. Honey bee diseases and enemies. Pesticides and the honeybee.

Educational Goals

Το μάθημα αποτελεί μέρος των μαθημάτων ειδικότητας. Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές πτυχές της μελισσοκομίας, στη βιολογία, την εκτροφή και τη διαχείριση, τα μελισσοκομικά φυτά, καθώς και τις ασθένειες και εχθρούς της μέλισσας. Επίσης η ύλη του μαθήματος περιέχει συμπυκνωμένες γνώσεις που αφορούν στο ρόλο της μέλισσας στο περιβάλλον (επικονίαση), καθώς και στα προϊόντα της μέλισσας και στις ιδιότητές τους. Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της μελισσοκομίας για τη χώρα μας και τις μελλοντικές προοπτικές της για την αγροτική οικονομία. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Έχει κατανόηση για τα βασικά θέματα που αφορούν στη βιολογία και την εκτροφή της μέλισσας.
  • Έχει γνώση των τεχνικών και των δεξιοτήτων στη διαχείριση των μελισσοκομείων.
  • Είναι σε θέση να κατέχει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη νεκταροαποδοτικότητα και τη γυρεοαποδοτικότητα των μελισσοκομικών φυτών.
  • Είναι σε θέση να κατέχει τις μεθόδους παραγωγής βασιλισσών και βασιλικού πολτού από τις μέλισσες.
  • Συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ένα σχέδιο εγκατάστασης ενός μελισσοκομείου σε επιχειρηματική βάση.

General Skills

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.

Teaching Methods

Στην τάξη

Use of ICT means

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures and LaboratoryWork52
Study and analysis of scientific papers and book chapters8
WrittenAssignment10
Autonomousstudy50
Total120

Students Evaluation

  • Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις)και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
  • Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).

Recommended Bibliography

1. Σκαπέτας, Β., 2019. Μελισσοκομία. Εκδόσεις Σύγχρονη παιδεία, Θεσσαλονίκη.
2. Χαριζάνης Π., 2000. Μέλισσα και μελισσοκομική τεχνική.
3. Θρασυβούλου Α., 2006. Πρακτική μελισσοκομία.
4. Harris H. W., 2010. The honey bee.
5. Dewey M. Caron, Lawrence John Connor, 2013. Honey Bee Biology and Beekeeping.

Related Research Journals

1. Μελισσοκομική Επιθεώρηση.
2. Journal of Apicultural Research. https://www.tandfonline.com/loi/tjar20.
3. Journal of Apicultural Science. https://doaj.org/toc/2299-4831.
4. Bee World. https://www.tandfonline.com.
5. The American bee journal. https://americanbeejournal.com/.