Introduction to Animal Husbandry
General
- Code: 600-190105
- Semester: 1st
- Study Level: Undergraduate
- Course type: General Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διδασκαλία (5)
- ECTS Units: 5
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3692
- Instructors: Mitsopoulos Ioannis, Vasileiadis Konstantinos, Georgiadis Georgios
- Class Schedule:
- Mon 08:00 - 10:00: (Ε) Εργαστήριο Booτροφίας Α2 / Α7
- Mon 10:00 - 12:00: (Ε) Εργαστήριο Booτροφίας Α3 / Α8
- Mon 12:00 - 14:00: (Ε) Εργαστήριο Booτροφίας Α1 / Α6
- Wed 08:00 - 11:00: Αμφιθέατρο Ολυμπία
- Fri 08:00 - 10:00: (Ε) Εργαστήριο Αναπαραγωγής Αγροτικών Ζώων Α4 / Α9
- Fri 10:00 - 12:00: (Ε) Εργαστήριο Αναπαραγωγής Αγροτικών Ζώων Α5 / Α10
Course Contents
Origin, evolution and taxonomy of domestic animals. Domestication and husbandry of domestic animals. Climatic change and Animal Production. Importance of animal production. Animal production in the World, in EU(28) and in Greece. Production systems of farm animals. Systems of animal organism. Growth and weight gain in farm animals. Bases of genetics and genetic improvement of farm animals. Reproduction and milk production of farm animals. Digestion in farmanimals. Farm animal’swelfare
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.
Teaching Methods
Στην τάξη
Use of ICT means
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures and LaboratoryWork | 65 |
Educational visits | 8 |
Study and analysis of scientific papers and book chapters | 10 |
WrittenAssignment | 10 |
Autonomousstudy | 57 |
Total | 150 |
Students Evaluation
- Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
- Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).
Recommended Bibliography
- Σκαπέτας Β., 2015. Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία.
- Χατζημηνάογλου Ι., Λιαμάδης Δ., Αυδή Μ., 2004. Εισαγωγή στη Ζωική Παραγωγή.
- Balasini D., 2008. Zootecnicagenerale.
Related Research Journals
- Επιθεώρηση Ζωοτεχνικής Επιστήμης.
- Animal – http://www.animal-journal.eu/ or http://journals.cambridge.org/.
- Animal Feed Science and Technology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03778401.
- Animal Genetics – http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0268-9146.
- Czech Journal of Animal Science – http://www.agriculturejournals.cz/web/index.html.