ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Rural Sociology

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-190202 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2nd
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Rural Sociology
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 4 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 General Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3696

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Powerpoint
Προβολή ντοκιουμαντέρ
Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω moodle

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις στην αίθουσα40
Αναζήτηση, ανάλυση και παρουσίαση βιβλιογραφίας10
casestudy40
Αυτοτελής μελέτη60
Total150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

1. Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύνθεσης γνώσεων, ερωτήσεις κρίσεως (70%)
2. Γραπτή εργασία και προαιρετική παρουσίαση με powerpoint)(20%)
3. Γενικότερη παρουσία στην αίθουσα και συμμετοχή στην ανάλυση των θεματικών ενοτήτων, συνθετική ικανότητα (10%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Ανθοπούλου Θ., Μωυσίδης Α., (Επιμέλεια), 2001, Από τον αγροτικό χώρο στην ύπαιθρο χώρα (Συλλογικός τόμος), Εκδ. Gutemberg, Αθήνα.
  2. Βεργόπουλος Κ., 1975, Το αγροτικό ζήτημα, Εκδ. Εξάντας, Αθήνα.
  3. Goussios, D. 2011, Le regain de l’intérêt du secteur agricole en Grèce: Tendance lourde ou passagère?, Edité par la Mission Agrobiosciences, available online at: http://www.agrobiosciences.org/IMG/pdf/Reaction_Goussios_agriculture_grecque_Juin_2011.pdf.
  4. ΔαμιανάκοςΣ., 2002, Απότονχωρικόστοναγρότη, Εκδ. Εξάντας – ΕΚΚΕ, Αθήνα.
  5. Δαουτόπουλος Γ., Καζακόπουλος Λ., Κούση Μ., 2007, Αγροτική Κοινωνιολογία, Εκδ. Ζυγός, Θεσσαλονίκη.
  6. Darnhofer, I. 2010, Strategies of family farms to strengthen their resilience, Environmental Policy and Governance, vol. 20, no. 4, pp. 212–222.
  7. Darnhofer, I. 2020, Farming from a Process-Relational Perspective: Making Openings for Change Visible, SociologiaRuralis.
  8. Ζακοπούλου Ε., Κασίμης Χ., Λουλούδης Λ., 2008, Αγροτικότητα, Κοινωνία και Χώρος, Εκδ. Πλέθρον.
  9. Houser M., Gunderson R., Stuart D, 2019, Farmers’ Perceptions of Climate Change in Context: Toward a Political Economy of Relevance, SociologiaRuralis, Vol 59, no 4, pp. 789-809.
  10. Καραβίδας Κ., 1978, Αγροτικά, (Φωτογραφική ανατύπωση από την έκδοση του 1931), Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.
  11. Koutsou S., Partalidou M. and Ragkos A., 2014, «Young farmers’ social capital in Greece: trust levels and collective actions», Journal of Rural Studies, Vol. 34, pp. 204-211.
  12. Koutsou S., Partalidou M., Petrou M., 2011, “Present or absent farm heads? A contemporary reading of farming in Greece”, SociologiaRuralis, Vol. 51(4), pp. 404-419.
  13. Koutsou, S. and P. Sergaki, 2019, «Producers’ cooperative products in short food supply chains: consumers’ response». British Food Journal, Doi https://doi.org/10.1108/BFJ-05-2018-0297.
  14. Ragkos A., Koutsou S., Theodoridis A., Manousidis T., Lagka V., 2018, «Labor management strategies in facing the economic crisis. Evidence from Greek livestock farms», New Medit, N.1, pp. 59-71. http://newmedit.iamb.it
  15. Μαλκίδης Φ., 2001, Προσαρμογή και συγκρότηση της αγροτικής κοινωνίας στο ελλαδικό κράτος, Εκδ. Γόρδιος, Αθήνα.
  16. Petrou, M. (2012) ‘Rural immigration, family farm modernisation and reactivation of traditional women’s farming tasks in Greece: masculinities and femininities reconsidered’, South European Society and Politics, vol. 17, no. 4, pp. 553–571.
  17. Σιάρδος Γ., 2009, Μεθοδολογία κοινωνιολογικής έρευνας, Εκδ. Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
  18. WoodsM., 2011, Γεωγραφία της υπαίθρου, Εκδ. Κριτική.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών: http://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke
  2. SociologiaRuralis: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1467-9523
  3. Journal of Rural Studies : http://www.journals.elsevier.com/journal-of-rural-studies
  4. Applied Geography: http://www.journals.elsevier.com/applied-geography
  5. International Journal of Sociology of Agriculture and food: http://www.ijsaf.org/
  6. Policy and Society: http://www.journals.elsevier.com/policy-and-society/
  7. South European Society and Politics: http://www.tandfonline.com/loi/fses20#.V050VJGLSUk