Plant Physiology
General
- Code: 600-190401
- Semester: 4th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: General Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις (5)
- ECTS Units: 5
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3713
- Instructors: Giannakoula Anastasia
Course Contents
Πρόσληψη και μεταφορά του νερού: ∆ιακίνηση του νερού και των θρεπτικών ουσιών, ∆ομή των κυτταρικών μεμβρανών, Μεταφορά ουσιών μέσω μεμβρανών, Πρόσληψη νερού, Ριζική πίεση, ∆ιαπνοή.
Θρεπτικά στοιχεία: Γενικά για τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία, Πρόσληψη των θρεπτικών στοιχείων, Ρόλος των θρεπτικών στοιχείων στο φυτικό μεταβολισμό.
Φωτοσύνθεση: Γενική θεώρηση της φωτοσύνθεσης, Φωτεινές αντιδράσεις, Φωτοσυνθετικές χρωστικές, Φωτοσυστήματα, Σκοτεινές αντιδράσεις, Κύκλος του Calvin, Φωτοαναπνοή, ∆έσμευση CO2 στα C4 και CAM φυτά, Παράγοντες που επηρεάζουν τη φωτοσύνθεση.
Αφομοίωση αζώτου: Κύκλος αζώτου, Βιολογική δέσμευση αζώτου, Αφομοίωση νιτρικών και αμμωνιακών ιόντων.
Αναπνοή: Γενική θεώρηση της αναπνοής, Αναερόβιος και αερόβιος αναπνοή, Καταβολισμός υδατανθράκων, Γλυκόλυση, Κύκλος του κιτρικού οξέος, Αναπνευστική αλυσίδα, Σύνθεση ATP στα μιτοχόνδρια.
Αύξηση και Ανάπτυξη: Παράγοντες που επηρεάζουν την αύξηση και ανάπτυξη των φυτών, Aύξηση και διαφοροποίηση, Ανάλυση της αύξησης των φυτών και εφαρμογές στην γεωργία, Ρυθμιστές αύξησης των φυτών, Τρόποι δράσης, Επιδράσεις στις διάφορες φυσιολογικές λειτουργίες των φυτών και εφαρμογές, Επιβραδυντές και αναστολείς της αύξησης.
Άνθηση, Φωτομορφογένεση, Φωτοπεριοδισμός, Φυσιολογία του λήθαργου, Αντίδραση των φυτών σε συνθήκες ακραίων συνθηκών, Τύποι περιβαλλοντικής καταπόνησης: Ακραίες θερμοκρασίες, Έλλειψη ή περίσσια Η2Ο, Ακτινοβολία, Βαρέα μέταλλα, Άνεμος, Επιπτώσεις του στρες στις διάφορες φυσιολογικές διεργασίες.
∆ευτερεύουσες ουσίες του μεταβολισμού χαμηλού μοριακού βάρους, Μηχανισμοί άμυνας φυτών σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες, Δυνατότητα πρακτικής εφαρμογής.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
Teaching Methods
Αίθουσα διδασκαλίας
Use of ICT means
- Powerpoint presentations
- Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle
- Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή διαλέξεων, που υποστηρίζονται από διαφάνειες, ηλεκτρονικές προβολές
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 52 |
LaboratoryWork | 14 |
WrittenAssignment | 14 |
Στις εργαστηριακές ασκήσεις, διεξάγονται από τους φοιτητές, ατομικά ή κατά ομάδες (με τη βοηθεια του καθηγητή) απλά η σύνθετα πειράματα, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάζονται σε γραπτές εργασίες. | 14 |
Autonomousstudy | 56 |
Total | 150 |
Students Evaluation
Η αξιολόγηση στη θεωρία γίνεται στην ελληνική γλώσσα , ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην αγγλική
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Ι. Γραπτή τελική εξέταση στη θεωρία (70%):
– Ερωτήσεις (σύντομης) ανάπτυξης.
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
– Ερωτήσεις σωστού λάθους
ΙΙ. Εργαστηριακή αξιολόγηση (30%) που περιλαμβάνει:
α. Γραπτή τελική εξέταση στην ύλη του εργαστηρίου)
β. Ατομικές και Ομαδικές Γραπτές εργασίες &
Παρουσίαση εργασιών
Recommended Bibliography
- Εισαγωγή στη Φυσιολογία Φυτών, Τσέκος Ιωάννης, Ηλίας Ηλίας, 2006
- Φυσιολογία Φυτών, TaizLincoln, ZeigerEduardo, 2011
Related Research Journals
- Plant Physiology and Biochemistry
- Journal of Plant Physiology
- Plant and Cell Physiology
- Australian Journal of Plant Physiology
- Plant Physiology
- Physiologia Plantarum
- Plant Science