ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Agricultural Education and Lifelong Learning

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191010 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Elective Winter Semester
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Agricultural Education and Lifelong Learning
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3925

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Upon completion of this course the students will be able to:
• Explain the social and economic function of agricultural education and lifelong learning in the national and European context
• Identify the characteristics of the main institutions of agricultural education in Greece and the relevant policies, compared to the corresponding European ones.
• Indicate the theoretical models of agricultural and lifelong learning curriculum design and the basic principles of adult education.
• Describe good practices in the design and implementation of agricultural education and lifelong learning programs, explaining the social and economic environment in which they are implemented.
• Present the steps of the process of investigating educational needs to farmers.
• Report and implement the principles and methods of coordination of the training team.
• To design a didactic unit of agricultural education.
• Describe the basic teaching methods and techniques used in agricultural education programs.
• Identify and use the types of supervisory teaching aids and especially modern ones, both in living and in open and distance agricultural education.
• Describe the importance of educational/learning space in agricultural education.
• Formulate issues for the evaluation of agricultural training programs and determine the content of the types and models of evaluation

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Teamwork. Working in an interdisciplinary environment. Promote free, creative and inductive thinking. Project planning and management. Criticism and self‐criticism.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

The course aims to provide specialized knowledge and skills development so that students are able to design, organize, manage and evaluate agricultural training programs, as well as to teach in them, using modern educational methods and distance learning methods.
In particular, the aim is to delimit the field of lifelong learning in the agricultural sector from a scientific and factual point of view, to present the main theoretical approaches to the phenomenon of learning and to analyze the issues of teaching techniques and dynamics of the trained group of farmers. In addition, the aim is to familiarize students with Open and Distance Education Systems, to develop teaching materials compatible with live and distance learning using modern technology, the concept of exploring educational needs in farmers, and the content of teacher evaluation. The expected result is that the students who will attend the course will be able to be active in the field of Lifelong Learning in the agricultural sector.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

face to face

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση Τ.Π.Ε.: Παρουσιάσεις μέσω PowerPoint, Χρήση εξειδικευμένων λογισμικών

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures13
Laboratory Work26
Study and analysis of scientific papers and book chapters20
Autonomous study30
Συγγραφή εργασίας31
Total120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Συμπερασματική αξιολόγηση στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος(Διαλέξεις) με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης: 40%
ΙΙ. Συμπερασματική αξιολόγηση στις ασκήσεις πράξεις του μαθήματος, που περιλαμβάνει:
1. Άλλες (Μικροδιδασκαλία) (35%)
2. Ατομική γραπτή εργασία (25%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Ξενόγλωσση
1. Bucht, B., (1995). Education and employment. O.E.C.D.
2. Botsiou, M. &Dagdilelis, V. (2014). Could ICT contribute to the revival of family farming?. International Journal of Agricultural Resources, Governance and Ecology, 10(2): 112-128.
3. Botsiou, M., Dagdilelis, V. &Koutsou, S. (2020) The Greek farmers’ ICT skills and the intra-rural digital divide formation. Agricultural EconomicsReviw (in press).
4. Botsiou, M. Karavakou, V. (2020). Citizen in the Digital Age. Skepsis (in press).
5. Botsiou, M., Koutsou, S. &Dagdilelis, V. (2014). Innovation and Success: Perspectives, attitudes and practices of young farmers. Scientific Bulletin – Economic Sciences, 13(2): 12-21.
6. Coates, M. (2010). Shaping a new educational landscape: exploring possibilities for education in the 21st century. London, England: Continuum.
7. Evans, J. R., & Lindsay, W. M. (2002). The management and control of quality (5th ed.). Ohio: South-Western
8. Giossi, S. &Dagdilelis, V. (2014). When innovation meets teaching in higher education. In W. Giossi, S., &Valkanos, E. (2009), Ethical aspects of mentoring within organizations. 22th EBEN Annual Conference, Pathos for Ethics: Leadership, excellence and the quest for a sustainable future. Athens: EBEN.
9. Kafetsios, K., Maridaki-Kassotaki, A., Zammuner, V. L., Zampetakis, L. A., &Vouzas, F. (2009a). Emotional intelligence ability and traits in different career paths. Journal of Career Assessment, 3.
10. Karavakou, V. (2012). Democracy, Pluralism and Education. Skepsis – A Journal for Philosophy and Inter-disciplinary Research, XXII/i, 325-345.
11. Karavakou, V. (2008). The importance of cultural and universal ideals in modern education. In Paideia: Education in the Global Era, 2, pp.140-154, edited by Boudouris, K. &Kalimtzis, K. Athens: Ionia Publications.
12. Karavakou, V. (2006). The educational demands of a philosophical theory of moral conscience in a modern democracy. In J. D. G. Evans, Philosophy of Education (pp. 65-71). Proceedings of the Twenty-first World Congress of Philosophy.
13. Schleicher, P. (ed.) (2012). Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century. Lessonsfromaround the world. OECD Publishing
14. Skedsmo, G. and Huber, G. S. (2018). Teacher evaluation: The need for valued measures, and increased teacher involvement. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 30, 1-5.
15. Spring J. (1998). Education and the rise of the global economy. Mahwah, NJ: Erlbaum Associates.
16. UNESCO (2015). Rethinking education: towards a global common good?Paris: UNESCO Publishin
Ελληνόγλωσση
1. Μπότσιου Μ. (2011). Η ηλεκτρονική δημοκρατία στο πλαίσιο διαμόρφωσης της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Δια Βίου Μάθηση. Στο Β. Καραβάκου (επιμ.), Δια βίου μάθηση: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις,σελ 289-310. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
2. Μπουτσιούκη, Σ. (2017). Ευρωπαϊκή πολιτική στην εκπαίδευση: Απο τη στρατηγική της Λισαβώνας στη στρατηγική “Ευρώπη 2020”. Θεσσαλονίκη: Σταμούλης.
3. Σταμέλος, Γ. και Βασιλόπουλος, Α. (2013). Πολιτικές δια βίου μάθησης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διακυβέρνησης. Η ελληνική περίπτωση. Αθήνα: Διόνικος.
4. Σταμπουλής, Μ. (2017). Αρχιτεκτονική σχεδιασμού και υλοποίησης Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης.Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
5. Jarvis,. P. (2004). Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.
6. Joyce, B., Weil, M., & Calhoun, E. (2004). Διδακτική μεθοδολογία. Διδακτικά μοντέλα. Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην.
7. Καρατζά-Σταυλιώτη, Ε. και Λαμπρόπουλος, Χ. (2006). Αξιολόγηση, αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
8. Mezirow, J. (2006). Η μετασχηματίζουσα μάθηση. Αθήνα: Μεταίχμιο.