ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Precision Agriculture

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191017 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Elective Winter Semester
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Precision Agriculture
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3928

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

• Το μάθημα εξετάζει τις γενικές αρχές που διέπουν την επιστήμη της Γεωργίας Ακριβείας και τις βασικές αρχές της καλλιέργειας των φυτών που αφορούν την εφαρμογή διαφορετικών δόσεων των εισροών και άλλων καλλιεργητικών φροντίδων για κάθε τμήμα του αγρού ανάλογα με τις πραγματικές του ανάγκες.
• Αποσκοπεί στην απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των φοιτητών, σε θέματα της Γεωργίας Ακριβείας., έτσι ώστε, να τους οδηγήσει στην κατανόηση των βασικών αρχών και αντιλήψεων της. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα έχει τις ικανότητες να:
• Η γεωργία ακριβείας στοχεύει να βελτιστοποίηση τη διαχείριση σε επίπεδο αγροτεμαχίου σχετικά με την προσαρμογή των γεωργικών πρακτικών πιο κοντά στις καλλιεργητικές ανάγκες (εισροές), την προστασία του περιβάλλοντος μειώνοντας τους περιβαλλοντικούς κινδύνους (ελαττώνοντας της απόλυες του αζώτου) και τα οικονομικά ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα μέσω αποτελεσματικότερων πρακτικών (βελτιωμένη διαχείριση της χρήσης λιπασμάτων και άλλων εισροών).
• Να κατανοήσει την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη γεωργία που επέτρεψαν τη μέτρηση της χωρικής και χρονικής παραλλακτικότητας των παραμέτρων της παραγωγής και του εδάφους και έδωσε τη δυνατότητα ανάπτυξης συστημάτων της Γεωργίας Ακριβείας.
• Να συσχετίσει το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο των γνώσεών του, έτσι ώστε, να συμβάλει στη διατήρηση μια παραγωγικής γεωργίας, ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
• Να κατανοήσει τη σημασία της διαχείρισης της χωρικής και χρονικής παραλλακτικότητας των αγρών που γίνεται στη Γεωργία Ακριβείας προκειμένου να βελτιωθεί η αποδοτικότητα των αγροκτημάτων και να επιτευχθεί μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον από την μη ορθολογική χρήση των εισροών
• Να ενημερωθεί για την ιστορική διαδρομή της Γεωργίας Ακριβείας και την εξέλιξη της παγκοσμίως και στη χώρας μας. Επίσης, να ενημερωθεί ότι ηΓεωργία Ακριβείας (PrecisionAgriculture) είναι μια νέα μέθοδος διαχείρισης των αγρών, σύμφωνα με την οποία οι εισροές (φυτοφάρμακα, λιπάσματα, σπόρος, νερό άρδευσης) και οι καλλιεργητικές πρακτικές εφαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του εδάφους και των καλλιεργειών, καθώς αυτές διαφοροποιούνται στον χώρο και στον χρόνο.
• Να αξιολογήσει την υφιστάμενη κατάσταση χρησιμοποιώντας τις αποκτηθείσες γνώσεις και να εφαρμόσει στην πράξη τις σύγχρονες γεωργικές τεχνολογίες όπως είναι η Γεωργία Ακριβείας για την καλύτερη χρήση των πολύπλοκων μακροπρόθεσμων αλληλεπιδράσεων μεταξύ των πόρων, των ανθρώπων και του περιβάλλοντος τους.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Design and project management. Generating new research ideas. Respect natural environment. Promote free, creative and inductive thinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

What is precision agriculture, why the need to implement precision agriculture, the main purpose of precision agriculture, the application of inputs with variable doses using maps and sensors, spatial and temporal variability in precision agriculture, the economic benefits of applying precision agriculture, its application limitations, technologies and instruments used in precision agriculture, remote sensing, global positioning system (GPS), GPS applications in precision agriculture, geographic information system (GIS), stages of application of precision agriculture, application of precision agriculture in practice, application of precision agriculture to sowing, irrigation, fertilization, protection and harvesting of plants.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις: Σε αίθουσα διδασκαλίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση του PowerPoint για τις προβολές επιστημονικού υλικού, παροχή CD-ROM με τις εργαστηριακές ασκήσεις.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures52
Laboratory Work12
Practice exercises15
Study and bibliography analysis18
Autonomous study18
Educational visits5
Total120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα , ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην αγγλική.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση για τη θεωρία (100%) που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις ανάπτυξης θεμάτων σε γνωστή ύλη προτεινόμενης βιβλιογραφίας.
– Ερωτήσεις που απαιτούν σύνθεση πληροφοριών και κριτική σκέψη από το φοιτητή.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Ayalew, L., &Yamagishi, H. (2005). TheapplicationofGIS-basedlogisticregression for landslide susceptibility mapping in the Kakuda-Yahiko Mountains, Central Japan. Geomorphology, 65, 15–31.
  2. Andrew Rogers, TihoAncev and Brett Whelan, 2016. Flat earth economics and site-specific crop management: how flat is flat?, Precision Agric (2016) 17:108–120.
  3. A. S. Freitas, E. A. Pozza, M. C. Alves, G. Coelho, H. S. Rocha, A. A. A. Pozza, 2016.Spatial distribution of Yellow Sigatoka Leaf Spot correlated with soil fertility and plant nutrition. PrecisionAgric (2016) 17:93–107.
  4. Blaschke, T. (2010). Object based image analysis for remote sensing. ISPRS Journal of Photogrammetry and RemoteSensing, 65, 2–16.
  5. Durrant-Whyte, H. (2001). Multi Sensor Data Fusion. Australian Centre for Field Robotics, University of Sydney. Version 1.2.
  6. Geovariances. (2013). Isatis technical ref., ver. 2013.1. France:
  7. Geovariances& Ecole Des Mines De Paris. Goovaerts, P. (1997). Geostatistics for natural resources evaluation. New York: Oxford University Press.
  8. Ehsani, R., Sankaran, S. and Dima, C., 2010. Grower Expectations of New Technologies forApplications in Precision Horticulture . AE467, Series of the Agricultural and Biological Engineering Department, Florida Cooperative Extension Service, Institute ofFood and Agricultural Sciences, University of Florida. October 2010.
  9. Marta, A., Grifoni, D., Mancini, M., Storchi, P., Zipoli, G., &Orlandini, S. (2010). Analysis of the relationships between climate variability and grapevine phenology in the Nobile di Montepulciano wine production area. The Journal of Agricultural Science, 148(06), 657–666.
  10. Matese, A., Toscano, P., Di Gennaro, S. F., Genesio, L., Vaccari, F. P., Primicerio, J., et al. (2015). Intercomparison of UAV, aircraft and satellite remote sensing platforms for precision viticulture. Remote Sensing, 7, 2971–2990.
  11. Moriondo, M., Bindi, M., Fagarazzi, C., Ferrise, R., &Trombi, G. (2010). Framework for high-resolution climate change impact assessment on grapevines at a regional scale. RegionalEnvironmentalChange, 11(3), 553–567.
  12. Lee, K., & Lee, B. (2013). Estimation of rice growth and nitrogen nutrition status using color digital camera image analysis. European Journal Agronomy, 48, 57–65.
  13. Lin, P., Chen, Y. M., He, Y., & Hu, G. W. (2014). A novel matching algorithm for splitting touching rice kernels based on contour curvature analysis. Computers and ElectronicsAgriculture, 109, 124–133.