Agricultural Prices

General

Course Contents

• O τρόπος σκέψης των οικονομολόγων και ο μηχανισμός τιμών.
• Ζήτηση αγροτικών προϊόντων (θεωρία καταναλωτού, ζήτηση αγροτικών προϊόντων, προσδιοριστικοί παράγοντες της ζήτησης, συναρτήσεις ζήτησης, ελαστικότητες της ζήτησης).
• Προσφορά αγροτικών προϊόντων (θεωρία παραγωγής, προσφορά αγροτικών προϊόντων, συναρτήσεις προσφοράς, προσδιοριστικοί παράγοντες της προσφοράς, ελαστικότητες προσφοράς, επίδραση τεχνολογικής προόδου).
• Ζήτηση συντελεστών παραγωγής.
• Σχηματισμός τιμών αγροτικών προϊόντων, συνολικά και οριακά έσοδα, διακυμάνσεις τιμών αγροτικών προϊόντων,
• Αρχές εμπειρικής ανάλυσης τιμών αγροτικών προϊόντων
• Εποχιακές και κυκλικές διακυμάνσεις των τιμών των αγροτικών προϊόντων
• Πολιτική τιμών των αγροτικών προϊόντων.
• Στρατηγικές Τιμολόγησης.
• Μελέτες Περίπτωσης σε βασικά γεωργικά Προϊόντα.

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Αυτόνομη Εργασία
• Ομαδική Εργασία
• Λήψη αποφάσεων

Teaching Methods

Στην τάξη Πρόσωπο με πρόσωπο

Use of ICT means

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Ασκήσεις πράξης με τη χρήση του Microsoft Excel.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις52
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης.20
Αυτοτελής Μελέτη45
Εξετάσεις3
Total120

Students Evaluation

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής /Ατομικής Εργασίας (20%) ή Ενδιάμεση γραπτή αξιολόγηση (20% Βαθμολογίας)

Recommended Bibliography

  1. Norwood B., Lusk J., Μάρκετινγκ και Τιμές Αγροτικών Προϊόντων, 1η έκδ./2012, Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
  2. DrummondE., &GoodwinJ. (2017) Γεωργική Οικονομική και Πολιτική, ISBN: 9789963274062 Εκδόσεις BROKENHILLPUBLISHERSLTD
  3. Λιανός Θ., Δαμιανός Δ., Μέργος Γ., Ντεμούσης Μ., Κατρανίδης Σ. «Αγροτική Οικονομική», ISBN: 960-359-006-1, Γ΄ΕΚΔΟΣΗ/2009, Εκδόσεις ΜΠΕΝΟΥ
  4. Anderson Κ., (2010). Τhe Political Economy of Agricultural Price Distortion, Cambridge University Press, USA.
  5. Cramer, G. L.; Jensen, C. W.; Southgate, D. D., Jr. (2001). Agricultural economics and agribusiness. CAB Direct