ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Agricultural Cooperatives

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191502 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 5th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Agricultural Cooperatives
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3731

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
• Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
• Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Powerpoint
• Προβολή ντοκιουμαντέρ
• Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω moodle

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις στην αίθουσα (52) + Προετοιμασία για την γραπτή αξιολόγηση (30)82
Αναζήτηση, ανάλυση και παρουσίαση βιβλιογραφίας8
Ομαδική εργασία5
Ατομική εργασία: casestudy15
Διαλέξεις ειδικών προσκεκλημένων (στελέχη συνεταιριστικών οργανώσεων ή υπάλληλοι φορέων)5
Εκπαιδευτικές εκδρομές σε συνεταιριστικές οργανώσεις5
Total120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  • Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει: ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύνθεσης γνώσεων, ερωτήσεις κρίσεως (60%)
  • Παρουσίαση εργασιών (με powerpoint) (20%)
  • Γενικότερη παρουσία στην αίθουσα και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις, συμμετοχή στην ανάλυση των θεματικών ενοτήτων, συνθετική ικανότητα (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Development of agricultural cooperatives in the EU 2014, 2015, http://zadruge.coop/upload_data/site_files/development-of-agricultural-cooperatives-in-the-eu_2014.pdf
  2. Support for farmers cooperatives, 2012, http://ec.europa.eu/agriculture/external-studies/2012/support-farmers-coop/fulltext_en.pdf
  3. Cook M., Chaddad F., 2004, Redesigning cooperative boundaries: the emergence of new models., American Journal of Agricultural Economics, 86(5), pp. 1249-1253.
  4. Iliopoulos K, 2018, Member Heterogeneity in Agricultural Cooperatives:
    A Systems-Theoretic Perspective, Sustainability 2018, 10, 1271; doi:10.3390/su10041271.
  5. Iliopoulos K. and Valentinov V., 2017, Member preference heterogeneity and system-lifeworld dichotomy in cooperatives: An exploratory case study,Journal of Organizational Change Management, Vol. 30 No. 7, 2017, pp. 1063-1080.
  6. Iliopoulos C.,andValendinof V., 2012, Opportunism in agricultural cooperatives in Greece, Outlook on AGRICULTURE Vol 41, No 1, 2012, pp 15–19.
  7. Δαουτόπουλος Γ., 2009, «Αγροτική Κοινωνιολογία και Συνεργατισμός», Εκδ. Ζυγός, Θεσσαλονίκη.
  8. Δαουτόπουλος Γ., 2006, «Κοινωνιολογία του συνεργατισμού», Εκδ. Ζυγός, Θεσσαλονίκη.
  9. Καμενίδης Χ., 2001, «Συνεταιρισμοί», Εκδόσεις Αφοι Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.
  10. Κοντογεώργος Α., Σεργάκη Π., 2015, Αρχές Διοίκησης Αγροτικών Συνεταιρισμών, Κάλλιπος, https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/3684/1/Kontogeorgos_Master_document_23_01_2016.pdf
  11. Λουλούδης Λ., 1995, «Πολιτικές όψεις της κρατικής παρέμβασης στη γεωργία», στο Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, Τεύχος 6.
  12. Μαραβέγιας Ν., Μέρμηγκας Γ., 1999, «Η ελληνική γεωργία προς το 2010», Εκδόσεις Παπαζήσης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.
  13. Μπεριάτος Η., Ψαλτόπουλος Δ., 2003, «Περιβάλλον και ανάπτυξη της υπαίθρου», Εκδόσεις Θεμέλιο, Αθήνα.
  14. Μωυσίδης Α., 2006, «Κοινωνικο-οικονομικός μετασχηματισμός του αγροτικού χώρου και η κρίση των συλλογικών μορφών έκφρασης των αγροτών», Ανακοίνωση στο Συνέδριο με τίτλο: Αγροτική Κοινωνία και Λαϊκός Πολιτισμός (Αφιερωμένο στη μνήμη του Στάθη Δαμιανάκου), Διοργάνωση: Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 25-27 Μαΐου.
  15. Παπαγεωργίου Κ., 2015, «Βιώσιμη Συνεταιριστική Οικονομία», Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  16. ParnelEd., 2000, «Επανεφεύρεση των Συνεταιρισμών: Επιχειρήσεις για τον 21ο αιώνα», Εκδόσεις Στοχαστής, Αθήνα.
  17. Πατρώνης Β., 2000, «Κράτος και συνεταιρισμοί στη μεταπολίτευση (1974-1998)», στο Δομές και Σχέσεις εξουσίας στη σημερινή Ελλάδα, Αθήνα.
  18. Χριστοδούλου Δ., 1986, «Αγροτική και συνεταιριστική ανάπτυξη», Εκδόσεις Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη.
  19. Journal of Rural Cooperation: http://departments.agri.huji.ac.il/economics/en/jrc.htm
  20. Annals of Public and Cooperative Economics: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1467-8292