Agricultural Economics
General
- Code: 600-191601
- Semester: 6th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις (Θεωρία) (4)
- ECTS Units: 4
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3735
- Instructors: Tsiouni Maria
Course Contents
• Εισαγωγή στην Γεωργική Οικονομία. Βασικές έννοιες και σχέσεις της οικονομικής της παραγωγής γεωργικών προϊόντων.
• Αρχές της Οικονομικής της Παραγωγής Γεωργικών Προϊόντων. Σχέσεις μεταξύ συντελεστού παραγωγής και παραγομένου προϊόντος.
• Έννοια, διάκριση και υπολογισμός ελαστικότητας παραγωγής και σχέση της με το οριακό και το μέσο φυσικό προϊόν. Άριστος συνδυασμός δύο προϊόντων ή κλάδων γεωργικής παραγωγής με δεδομένες ποσότητες συντελεστών.
• Σχέσεις μεταξύ συντελεστών παραγωγής και υποκατάσταση τους. Σχέσεις μεταξύ προϊόντων ή κλάδων παραγωγής.
• Απόλυτο και συγκριτικό πλεονέκτημα και καθορισμός θέσεως παραγωγής γεωργικών προϊόντων.
• Η Παραγωγικότητα στη Γεωργική Παραγωγή. Συναρτήσεις παραγωγής. Μέτρηση της οριακής παραγωγικότητας (Εκθετική συνάρτηση παραγωγής, Λογαριθμική ή δυνάμεως συνάρτηση παραγωγής, Απλή τετραγωνική ή πολυώνυμή συνάρτηση παραγωγής).
• Μέτρηση οριακής παραγωγικότητας χρησιμοποιούμενων συντελεστών στη γεωργική παραγωγή. Συναρτήσεις κόστους και κέρδους.
• Πρόσοδος Κλίμακος και Μέγεθος Οικονομικής Μονάδος.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών (Retrieve, analyse and synthesisedata and information, with the use of necessarytechnologies)
• Αυτόνομη εργασία (Workautonomously)
• Ομαδικήεργασία (Work in teams)
• Εργασίασεδιεθνέςπεριβάλλον (Work in an international context)
• Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον (Respectnaturalenvironment)
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής (Becritical and self-critical)
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης (Advancefree, creative and causativethinking)
Teaching Methods
Πρόσωπο με πρόσωπο & Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Use of ICT means
Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες με χρήση των ΤΠΕ:
Powerpoint, e-class&moodle
Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις | 52 |
Ομαδική / Ατομική Εργασία μελέτη περίπτωσης. | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 45 |
Εξετάσεις | 3 |
Total | 120 |
Students Evaluation
Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
• Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
• Επίλυση Προβλημάτων,
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
• Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης
• Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)
Ή εναλλακτικά ενδιάμεση γραπτή εργασία
Recommended Bibliography
- Drummond E., &Goodwin J.(2017), Γεωργική Οικονομική και Πολιτική, ISBN: 9789963274062 Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
- Αβδελίδη, Π. (2010). Η Αγροτική Οικονομία και οι προοπτικές ανάπτυξης της. Αθήνα: Gutemberg.
- Κιτσοπανίδης Γ., (2006). Οικονομική Γεωργικής Παραγωγής. Βασικές Αρχές και Εφαρμογές. Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
- Κιτσοπανίδης Γ. και Καμενίδης., (2003). Αγροτική Οικονομική, Εκδόσεις Ζήτη Θεσσαλονίκη.