ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Agricultural Finance and Investment Evaluation

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191603 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Agricultural Finance and Investment Evaluation
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3737

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών (Retrieve, analyse and synthesisedata and information, with the use of necessarytechnologies)
  • Αυτόνομη εργασία (Work autonomously)
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον (Work in an international context)
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής (Be critical and self-critical)
  • Προαγωγή τηςελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης (Advance free, creative and causative thinking)

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις).
  • Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(moodle)δυνητικά.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
  • Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
  • Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
  • Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures40
Laboratory Work12
Study and analysis of scientific papers and book chapters28
Autonomous study70
Total150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη
Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:
• Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:
• Δοκίμια πολλαπλής επιλογής
• Ερωτήσεις Σωστού –Λάθους
• Ερωτήσεις, Ασκήσεις σύντομης ανάπτυξης
• Προαιρετικά εργασίες και ασκήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογιζόμενα μέχρι 30% του τελικού βαθμού των γραπτών εξετάσεων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Γαλάνης, Β., (2000). «Leasing – Factoring – Forfaiting – Franchising – Venture Capital» Β΄Έκδοση, ΕκδόσειςΣταμούλη, Αθήνα.
  2. Gitman, L.J.andJoehnk, M.D., (2001). «Επενδύσεις», Τόμοι I & II, 6Η έκδοση Εκδόσεις Έλλην (επιμέλεια Χατζόγλου Π., Μουδράκης Χ.). Αθήνα.
  3. Θεοφανίδης Σταύρος, (2007).«Εγχειρίδιο Αξιολόγησης Επενδυτικών Σχεδίων», Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  4. Πετράκης Π., (2004). Αξιολόγηση και χρηματοοικονομική διοίκηση, Τόμος Α΄: Αποτίμηση κινδύνου και επενδύσεων. Εκδόσεις Σμπίλιας, Αθήνα.
  5. Μαλινδρέτου Β., (1999). «Χρηματοοικονομική Ανάλυση-Επενδύσεις». Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  6. Μέργος, Γ., (2003). «Κοινωνικο-Οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών». Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  7. Οικονόμου, Δ. και Σταματούκος, Γ., (1984). Αξιολόγηση και Επιλογή Επενδύσεων στη Γεωργία. Θεωρία-Μέθοδοι-Εφαρμογές, Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος, Αθήνα
  8. Παπαδόπουλος, Δ., (2000). Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων της Επιχείρησης. Εκδόσεις Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη.
  9. Τσαγκλάγκανος Α. (2005).«Χρηματοδότηση και Αξιολόγηση Επενδύσεων», Τόμος Ι και ΙΙ Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.
  10. Barry, I., Petter J., and Warren F.Lee, (1983). “Financial Stress in Agriculture: Implications for Agricultural Lenders”. American Journal of Agricultural Economy, Vol. 15, (5), pp. 36-44.
  11. Brigham E., F. and Ehrhardt, M., C., (2007). Financial Management: Theory & Practice. Amazon Publications.
  12. Bodie, Z., Merton, R.,C., (2000). Finance, Prentice-Hall.
  13. Brealey, R.A., and Myers, S.C, (2003). Principles of Corporate Finance, International Edition, McGraw Hill-Irwin.
  14. Brigham, E., F. and Houston J, F., (2004). Fundamentals of Financial Management, 10th edition, Harcourt College Publishers.
  15. Hill., G.P., (1984). “Measuring Farm Income under Conditions of Inflation: The Gains From Borrowing”. Amer. Journal of Agricultural Economy, Vol. 35, No. 1, pp. 28-32.