Rural Development Economy
General
- Code: 600-191701
- Semester: 7th
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- ECTS Units: 5
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3740
- Instructors: Tsiouni Maria
- Class Schedule:
Course Contents
Εισαγωγή στην Οικονομική Ανάπτυξη. Συντελεστές Αγροτικής Ανάπτυξης. Αγροτική Οικονομική Ανάπτυξη. Περιεχόμενο, σκοπός, φορείς και συστήματα πολιτικής αγροτικής ανάπτυξης. Θεωρίες Πολιτικής της Αγροτικής ανάπτυξης. Πολιτική Αγροτικής Ανάπτυξης Διεθνών Οργανισμών. Μέτρηση της αγροτικής ανάπτυξης. Συμβολή της αγροτικής στην περιφερειακή και αστική ανάπτυξη. Πολιτική Αγροτικής Ανάπτυξης στην Ελλάδα Περιβαλλοντικά θέµατα της γεωργικής οικονοµικής ανάπτυξης. Υποδομές και περιφερειακή ανάπτυξη, Φυσικοί πόροι και Περιφερειακή ανάπτυξη, Τοπική ανάπτυξη, καινοτομία, τεχνολογία, ανθρώπινο κεφάλαιο Στρατηγική και προγραµµατισµός αγροτικής ανάπτυξης (έννοιες, στρατηγικές, προγραµµατισµός, σχεδιασµόςπρογραµµάτων ανάπτυξης). Γενικό πλαίσιο σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης. Στρατηγική ανάπτυξης των κλάδων Γεωργίας και Κτηνοτροφίας.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών (Retrieve, analyse and synthesisedata and information, with the use of necessarytechnologies)
- Αυτόνομη εργασία (Work autonomously)
- Εργασία σε διεθνέςπεριβάλλον (Work in an international context)
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής (Be critical and self-critical)
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης (Advance free, creative and causative thinking)
Teaching Methods
• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις).
• Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση(moodle)δυνητικά.
Use of ICT means
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 52 |
Αυτοτελής Μελέτη | 70 |
Ασκήσεις εμβάθυνσης | 10 |
Ατομική εργασία | 18 |
Total | 150 |
Students Evaluation
Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα
Περιλαμβάνει:
Α. Ενδιάμεση αξιολόγηση (30% Βαθμολογίας)
1. Ατομικές Γραπτές εργασίες
2. Παρουσίαση εργασιών –Προφορική εξέταση
Β. Τελική Γραπτή εξέταση(70% Βαθμολογίας)
1. Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
2. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
3. Ερωτήσεις ανάπτυξης
Recommended Bibliography
- Ζιωγάνας Χ., (2003). Γεωργική Οικονομική Ανάπτυξη, εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη.
- Πολύζος Σ., (2011). Περιφερειακή ανάπτυξη, Εκδόσεις Κριτική ΑΕ, Αθήνα.
- Ι.Α.Γ.Ε., 1997: Agenda 2000 και Αγροτικός Τομέας, Ινστιτούτο Αγροτικών Ερευνών, Αθήνα.
- Μανωλόπουλος Ι., (2007). Σημειώσεις Πολιτικής Αγροτικής Ανάπτυξης, Α.Τ.Ε.Ι.Θ, Θεσσαλονίκη
- Μαραβέγιας, Ν., (2004). Αγροτική Πολιτική & Οικονομική Ανάπτυξη στην Ελλάδα, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα.
- Ψαρρού, Μ., (1999). Παγκοσμιοποίηση & Αγροτική Ανάπτυξη, Εκδόσεις Τυπωθήτω, Αθήνα
- Fei J.and Ranis G., (1964). Development of the Labour Surplus Economy, Homewood
- Lewis A., (1955). The Theory of Economic Growth, London
- Mellor J., (1968). The economics of agricultural development, Cornell University Press, Ithaca, New York, U.S.A
- Ritson C., (1978). Agricultural Economics- Principles and Policy, Granada Puplishing, USA.
- Rostow W., (1963). The stages of economic growth, Cambridge University Press, England
- Schultz T., (1953). The economics organization of agriculture, New York, Mc Graw Hill,U.S.A