ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Agricultural Industrial Economics

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-191801 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Agricultural Industrial Economics
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3744

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αναλύουν τη λειτουργία των αγορών και τη στρατηγική συμπεριφορά των αγροτικών επιχειρήσεων. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται ο φοιτητής να αποκτήσει βασική οικονομική σκέψη και ερεθίσματα για βαθύτερη σπουδή των δραστηριοτήτων της μεταποιητικής αγροτικής επιχείρησης από οικονομική άποψη για την αποτελεσματική ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό τομέα.
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες και αρχές της λειτουργίας των αγορών και της

Βιομηχανικής Οργάνωσης ώστε να είναι ικανοί :

  • Να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη δομή, συμπεριφορά και αποδοτικότητα των μεταποιητικών αγροτικών επιχειρήσεων
  • Να κατανοούν και να ερμηνεύουν τις επιπτώσεις που έχουν στις αγορές μεταποιητικών αγροτικών προϊόντων οι αποφάσεις των παραγωγών μεταποιητικών αγροτικών προϊόντων.
  • Να ερμηνεύουν οικονομικά τη στρατηγική συμπεριφορά των αγροτικών επιχειρήσεων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους.
  • Να αναλύουν τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων μεταποίησης αγροτικών προϊόντων και την αλληλεπίδραση τους με το εγγύς οικονομικό περιβάλλον τους.
  • Να αναπτύσσουν αποτελεσματικά την επιχειρηματικότητα στον αγροδιατροφικό τομέα.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

• Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις)
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (moodle)δυνητικά

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

• Παρουσιάσεις Power Point
• E Class
• Πηγές στο Internet
• Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με φοιτητές
• Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία με φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις52
Αυτοτελής Μελέτη63
Συγγραφή εργασιών/ασκήσεων65
Total180
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από:

  • Γραπτές Εξετάσεις που περιλαμβάνουν:
  • Ερωτήσεις/ασκήσεις Σύντομης Ανάπτυξης
  • Εκπόνηση και Παρουσίαση εργασιών έως (30%) του τελικού βαθμού

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βαρσακέλης, Ν. (2003), Μικροοικονομική Θεωρία :Θεωρία και Ασκήσεις, Εκδόσεις Ζυγός, Θεσσαλονίκη.
  2. Cabral, L. (2018). Βιομηχανική Οργάνωση, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  3. Δρανδάκης, Μ., Δημάκος, Δ., (1993), Ασκήσεις Μικροοικονομικής Θεωρίας. Σταμούλης, Αθήνα.
  4. Ζαχαριάδης-Σούρας, Δ., (2003), Μικροοικονομική. Μια Εισαγωγή στις Αγορές και στις Τιμές. Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
  5. Κατσουλάκος, Ι., (1998), Μικροοικονομική Πολιτική. Μέτρα και Εφαρμογές. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
  6. LipczynskiJ., Wilson, J. &GoddardJ. (2011), Βιομηχανική Οργάνωση, Εκδόσεις BrokenHillPublishersLTD.
  7. Ουσταπασίδης, Κ., (2003), Εφαρμοσμένη Βιομηχανική Οικονομική, Εκδόσεις Ζυγός, Θεσσαλονίκη.
  8. Ουσταπασίδης, Κ. &Κατσουλάκος, Ι., (1999), Εφαρμοσμένη Βιομηχανική Οικονομική & Πολιτική, Εκδόσεις Ζυγός, Θεσσαλονίκη.
  9. Τσακλάγκανος, Α. (2007), Εισαγωγή στην Οικονομική των Επιχειρήσεων, Έκδοση, Εκδόσεις Κυριακίδης, Θεσσαλονίκη.
  10. Besanko, D., Dranove, D., Shanley, M., (1996),Economics of Strategy. John Wiley & Sons, Inc., U.S.A.
  11. Connor, J., Rogers, R., Marrion, B., Mueller, W., (1985), The Food Manufacturing Industries. Lexington Books, Lexington, USA.
  12. Lipczynski, J., Wilson, j. (2001),Industrial Organization”.Pearson Education Limited.
  13. Martin, S., (1993), Advanced Industrial Economics.Blackwell Publishers, Oxford, UK.
  14. Martin, S., (1994), Industrial Economics. Macmillan Publishing Company, USA.
  15. Perloff, J. M., ( 2001), Microeconomics. Addison Wesley Longman, London.
  16. Shy, Oz, (1995), Industrial Organization: Theory and Applications. Cambridge, Mass.: MIT Press.