Fishing and Fishing Stock
General
- Code: 600-192001
- Semester: Elective Winter Semester
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- ECTS Units: 4
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3939
- Instructors: Kyritsi Stavroula
- Class Schedule:
Course Contents
History and evolution of fishing. Fishing fleet (types, characteristics, types of targets). Fishing of aquatic ecosystems (coastal zone, lake, sea, etc.). Common Fisheries Policy and Fisheries Code of Fisheries. Protected Areas (framework, management bodies). Fisheries Data: assessment and evaluation. Fishing stocks, disposal of discarded and by-products. Socio-economic dimension of fishing. Sustainablemanagement of fisheriesresources, reduction of fishingfootprint.
Educational Goals
Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων με το αντικείμενο της αλιείας και των αλιευτικών αποθεμάτων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα γνωρίσουν τα αλιευτικά εργαλεία (λειτουργίας, είδη στόχος) ανάλογα με το υδάτινο οικοσύστημα. Θα εκτιμήσουν και θα αξιολογήσουν δεδομένα αλιείας. Θα συνδέσει την αλιευτική νομοθεσία με την αλιευτική διαχείριση. Θα κατανοήσει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε θέματα αλιείας και αλιευτικών αποθεμάτων.
General Skills
Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.
Teaching Methods
Στην τάξη.
Use of ICT means
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures | 52 |
Study and analysis of scientific papers and book chapters | 18 |
Autonomous study | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 30 |
Total | 120 |
Students Evaluation
- Γραπτή τελική εξέταση (100%) με ερωτήσεις ανάπτυξης ή κριτικής προσέγγισης ή πολλαπλής επιλογής
- Αξιολόγηση Εργασία (40%) και Γραπτή εξέταση (60%) με ερωτήσεις ανάπτυξης ή κριτικής προσέγγισης ή πολλαπλής επιλογής
Recommended Bibliography
- Στεργίου Κ.Ι., Τσίκληρας Α.Χ., 2015. Αλιευτική Βιολογία. Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Ηρώων Πολυτεχνείου 9, 15780 Ζωγράφου, www.kallipos.gr, ISBN: 978-960-603-235-6