ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Quality and Control of Food of Animal Origin

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-192025 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Elective Spring Semester
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Quality and Control of Food of Animal Origin
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Σύνολο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3882

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Learning objectives include the acquisition by students of the necessary knowledge and skills related to quality and control of foodstuffs of animal origin. Specifically, students will acquire knowledge and skills about hygiene principles for the primary production of food of animal origin, general and special hygiene requirements for the areas of preparation, treatment or processing of food of animal origin and food safety management systems.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Hygiene principles for the primary production of food of animal origin. General and special hygiene requirements for the areas of preparation, treatment or processing of food of animal origin. Definition of Safety and Quality of food of animal origin. Food Safety Management Systems. Hazard Analysis Critical Control Points (HACCP), International Organization for Standardization (ISO), European Regulations (EC) No. 852, 853, 854/2004 etc. General rules and recommendations for Good Hygiene Practice in the food industry of animal origin. Hygiene and meat categories. Control of minced meat, meat preparations and meat products. Control of milk and dairy products. Control of poultry and eggs. Control of fish, mollusks and shellfish. Control of honey. Degradations of products. The action of theinspector. Greek and European Legislation.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δυνητικά).

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω πλατφόρμας Moodle και e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures and Laboratory Work52
Study and analysis of scientific papers and book chapters8
Autonomous study60
Total120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις)και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Γεωργάκης Σ., 2005. Το Κρέας και τα Προϊόντα του. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία, Θεσσαλονίκη.
2. Ελευθεριάδου, Α., 2009. Επιθεώρηση Κτηνοτροφικής Παραγωγής (Εργαστήρια και Θεωρία). Εκδόσεις ΣΟΦΙΑ, ISBN 978-960-6706-27-1.
3. Μάντης, Α., Παπαγεωργίου, Δ., Φλετούρης, Δ., Αγγελίδης, Α., 2015. Υγιεινή και Τεχνολογία του Γάλακτος και των Προϊόντων του. Αφοί Κυριακίδη Εκδόσεις ΑΕ, ISBN 978-960-602-017-9.
4. Τζιά, Κ., Τσιαπούρης, Α., 1996. Ανάλυση Επικινδυνότητος στα Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου (HACCP) στη Βιομηχανία Τροφίμων. Εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Archiv für Lebensmittelhygiene – http://www.vetline.de/zeitschriften/afl/index.htm.
2. Critical Reviews in Food Science and Nutrition – http://www.tandf.co.uk/journals/bfsn.
3. Czech Journal of Food Sciences – http://www.cazv.cz/ or https://www.agriculturejournals.cz/web/.
4. Dairy Science and Technology – Le Lait – http://www.dairy-journal.org/ and http://www.springer.com/food+science/journal/13594.
5. European Food Research and Technology – http://www.springerlink.com/content/100491/?p=fde9ffdfd02a4f68868c23cded6d7f90&pi=34.
6. Food Control– IF 2.819 – http://www.sciencedirect.com/science/journal/09567135.
7. Food Research International– IF 3.050 –http://www.sciencedirect.com/science/journal/09639969.
8. International Journal of Dairy Technology – http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=1364-727x.
9. International Journal of Food Microbiology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/01681605.
10. Italian Journal of Food Science – http://www.chiriottieditori.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159&Itemid=14&lang=it.
11. Journal of Dairy Research – http://journals.cambridge.org/.
12. Journal of Food Quality – http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0146-9428.
13. Journal of Food Research (Canada) – http://www.ccsenet.org/jfr.
14. Journal of Food Science – http://www.wiley.com/bw/journal.asp?ref=0022-1147 or http://www.ift.org/cms/?pid=1000341.
15. Meat Science – http://www.sciencedirect.com/science/journal/03091740.
16. Trends in Food Science & Technology – http://www.sciencedirect.com/science/journal/09242244.