Breeding Snails
General
- Code: 600-192026
- Semester: Elective Spring Semester
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διδασκαλία (4)
- ECTS Units: 4
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3880
Course Contents
Market analysis, Marketable species of snails, Anatomy elements, morphology and biology of the snail, Enemies and diseases, breeding snails, Types of rearing Characteristics of open-rearing, Characteristics of closed rearing, Rearing stages of closed-rearing type a. Reproduction b. Fattening costing – nutritional value, Analysis cost elements, providing expertise Disposal of snails, Nutritional value of snails.
Educational Goals
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο σπουδαστής θα πρέπει: Να διακρίνει τα κυριότερα περιβαλλοντικά προβλήματα. Να γνωρίζει τα διάφορα οικοσυστήματα και τους παράγοντες που τα επηρεάζουν. Να είναι σε θέση να διακρίνει, να προσδιορίζει τα αίτια και να επιλύει προβλήματα ρύπανσης του φυσικού περιβάλλοντος από τη Ζωική Παραγωγή. Να είναι σε θέση να συμβάλλει στην αξιοποίηση των γεωργοκτηνοτροφικών αποβλήτων στην γεωργική παραγωγική διαδικασία και στην παραγωγή ενέργειας.
General Skills
Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Generating new research ideas. Design and project management. Respect natural environment. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.
Teaching Methods
Στην τάξη.
Use of ICT means
Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector και διαφανοσκόπιο για την επίδειξη διαφανειών.
Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures and Laboratory Work | 52 |
Educational visits | 8 |
Study and analysis of scientific papers and book chapters | 10 |
Written Assignment | 10 |
Autonomous study | 40 |
Total | 120 |
Students Evaluation
- Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις στη Θεωρία (Διαλέξεις) και στις Εργαστηριακές Ασκήσεις.
Written final examination (90%) comprising questions Theory (Lectures) and Laboratory Exercises. - Εκπόνηση και παρουσίαση Εργασίας (10%).
Writtenwork and presentation (10%).
Recommended Bibliography
1. Νικολαϊδης, Αβραάμ,2011. Το Σαλιγκάρι & η Εκτροφή του ISBN: 978-960-7667-42-7. Εκδόσεις Αγρότυπος.
2. ΓκαλλοΤζιουζεπε,Σαλιγκαροτροφία, Εκδόσεις: Ψύχαλος.
Διαδίκτυο
1. http://www.piraeusbankgroup.com/~/media/Com/Downloads/Greek-Sectoral-Studies/2012/ektrofi_salligarion.ashx
2. http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/animal-production/113-saligariavatraxopodara
3. http://www.fao.org/3/aq106e/aq106e00.pdf
4. http://www.fao.org/3/a-bp069e.pdf
5. https://www.agrifutures.com.au/wp-content/uploads/publications/00-188.pdf
6. http://gti.greenstone.org/cgi-bin/library.cgi?e=d-00000-00—off-0demo–00-1—-01-10-00—0—0direct-10—-4——-0-1l–10-en-50—1-20-about—00-3-1-00-00–4–0–0-0-01-10—0utfZz-8-00&cl=CL1&d=fb33fe>=2