Pasture Management

General

Course Contents

General aspects, classification and registration (or mapping) of natural pastures and artificial meadows. The effects (or influence) of abiotic and biotic aspects (or factors) on the characteristics of natural pastures. Plant species and establishment of artificial grasslands. Management of artificial and naturalgrasslands. Determination of pasture productivity (quantitative and qualitative), estimation of pasture grazing capacity and stocking rate, optimal utilization. Pasture-fed livestock production systems. Effects of Grazing on the Environment. Contribution of moderntechnologytopasturemanagement and monitoring.

Educational Goals

Το μάθημα αποσκοπεί στο να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να διαχειριστούν βοσκοτόπους, γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος Γεωπονίας, να διακρίνουν τα όρια εφαρμογής της κάθε τεχνικής και να ερμηνεύουν τα σχετικά αποτελέσματα. Οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι να καταστούν οι φοιτητές ικανοί: να αποκτήσουν γνώση για τη σημασία της χρήσης των βοσκοτόπων στον πρωτογενή τομέα (ζωική παραγωγή), κατανόηση των βασικών εννοιών της διαχείρισης τους, καθώς και τη γνώση της τεχνικής της βελτίωσης των βοσκοτόπων.

General Skills

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies.. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Design and project management. Criticism and self-criticism. Promote free, creative and inductive thinking.

Teaching Methods

Στην τάξη.

Use of ICT means

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector. Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιούνται το PowerPoint, Word, και DVDs.
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures40
Laboratory Work12
Study and analysis of scientific papers and book chapters
Autonomous study98
Total150

Students Evaluation

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων στη Θεωρία (Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις)

Ή

ΙΙ. Ενδιάμεση, κατά περίπτωση, γραπτή εξέταση (30%) και Τελική εξέταση (70%), που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων.

Recommended Bibliography

1. Σαρλής, Γ., 1998. Βελτίωση και διαχείριση φυσικών βοσκοτόπων. Μέρος Α΄. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης. Αθήνα.
2. Σαρλής, Γ., 1998. Βελτίωση και διαχείριση φυσικών βοσκοτόπων. Μέρος Β΄. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης. Αθήνα.