Soils Management
General
- Code: 600-193018
- Semester: Elective Spring Semester
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις (4)
- ECTS Units: 4
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3918
- Instructors: Stefanou Stefanos
Course Contents
Γενικές αρχές ορθολογικής διαχείρισης των εδαφικών πόρων. Προβληματικά εδάφη (όξινα και ασβεστούχα εδάφη, αλατούχα, νατριωμένα, αλατούχα – νατριωμένα εδάφη – πρακτικές μέθοδοι βελτίωσής και διαχείρισής τους). Το πρόβλημα της διάβρωσης των εδαφών και το φαινόμενο της ερημοποίησης – μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ο ρόλος της οργανικής ουσίας στην παραγωγικότητα των εδαφών – πρακτικές για την αύξηση της περιεκτικότητας των εδαφών σε οργανική ουσία. Συμπίεση του εδάφους από τη χρήση γεωργικών οχημάτων και μηχανημάτων και μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου. Το πρόβλημα της στεγανοποίησης των εδαφών και πρακτικές εφαρμογές για τον περιορισμό της επιφανειακής απορροής. Ρύπανση εδάφους (ορισμοί, βιομηχανικά, αστικά και αγροτικά απόβλητα, τρόποι διάθεσης αυτών των αποβλήτων στο έδαφος, τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων από τη μη ορθολογική διάθεση στο έδαφος, βαρέα μέταλλα, οργανικοί ρύποι). Ποιότητα του νερού άρδευσης. Εργαστηριακές ασκήσεις: φαινομενική πυκνότητα του εδάφουςκαι πορώδες, ικανότητα ανταλλαγής κατιόντων, βελτίωση όξινων και νατριωμένων εδαφών, εκτίμηση της απώλειας εδάφους λόγω διάβρωσης, ανάλυση και αξιολόγηση νερών άρδευσης.
Educational Goals
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναλύει την…
- Να περιγράφει τις…
- Να κατανοεί το…
- Να συγκρίνει τα…
General Skills
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Teaching Methods
Στην τάξη
Use of ICT means
Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:
• Powerpoint, moodle ή εναλλακτικός ιστοχώρος
• Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών,
Ασκήσεις και Εργασίες, Σημειώσεις, Αρχεία διαλέξεων, Κανονισμός Εργαστηρίου, Ανάρτηση Ανακοινώσεων και Βαθμολογιών.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις | 52 |
Αυτοτελής μελέτη | 68 |
Total | 120 |
Students Evaluation
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Γραπτή τελική εξέταση στη θεωρία και στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος με:
• Ερωτήσεις (σύντομης) ανάπτυξης.
• Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.
• Επίλυση ασκήσεων.
Recommended Bibliography
1. Σινάνης Κ., 2018. Έδαφος – Διαχείριση – Περιβάλλον, Εκδόσεις Ψύχαλου
2. Brady N.C., Weil R.R. 2015. Εδαφολογία – Η φύση και οι ιδιότητες των εδαφών. Εκδόσεις Έμβρυο
3. Κουκουλάκης, Π. και Παπαδόπουλος, Α. 2007. Τα Προβληματικά εδάφη και η Βελτίωσή τους. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης.
4. Μισοπολινός, Ν. 1991. Προβληματικά εδάφη. Εκδόσεις Γιαχούδη – Γιαπούλη.
Related Research Journals
1. Land Degradation and Development
2. International Soil and Water Conservation Research
3. Soil Use and Management
4. Journal of Soils and Water Conservation
5. Plant, Soil and Environment
6. Environmental Earth Sciences
7. Soil and Sediment Contamination
8. Applied and Environmental Soil Science
9. Science of Total Environment κ.ά.