Biology and Weed Management
General
- Code: 600-193019
- Semester: Elective Spring Semester
- Study Level: Undergraduate
- Course type: Special Background
- Teaching and exams language: Ελληνικά
- The course is offered to Erasmus students
- Teaching Methods (Hours/Week): Σύνολο (4)
- ECTS Units: 4
- Course homepage: https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3916
- Instructors: Dimas Kitsios
Course Contents
In general, the 240 most important and widespread species of weeds in our country are described, as well as their chemical treatment in the most important cultivated plants. The description is given for each weed and includes all its morphological characteristics and is framed by rich color photographic material that makes it easy to identify the weeds, regardless of the stage of development in which they are located and their effective treatment. Details of the ecological requirements and the biological cycle of each weed, as well as the various toponyms and their synonyms are reported. Also presented is a useful index and a short clavicle to identify weeds based on the main morphological characteristics (cotyledons, leaf, shape, earwax, tongue, inflorescence). In addition, the mechanism and mode of action of herbicides are generally described, while the chemical control of weeds in the most important cultivated plants is described in detail. In particular, the formulations and application doses of the herbicides applied pre-emergence and post-emergence for each cultivated plant are described.
Educational Goals
Το μάθημα εξετάζει τις γενικές και βασικές αρχές που διέπουν την επιστήμη της Βιολογίας και Διαχείρισης των ζιζανίων (Ειδική Ζιζανιολογία). Εξετάζονται γενικές και βασικές αρχές σχετικά με τη μορφολογία και τη βιολογία των σπουδαιότερων χειμερινών και θερινών αγρωστωδών και πλατύφυλλων ζιζανίων της χώρας μας. Εξετάζονται, επίσης οι μηχανισμοί επιβίωσης των ζιζανίων, οι επιδράσεις τους στα καλλιεργούμενα φυτά και οι μηχανισμοί δράσης των ζιζανιοκτόνων. Επιπλέον, περιγράφεται αναλυτικά ο τρόπος αντιμετώπισης των ζιζανίων με τη χρήση των ζιζανιοκτόνων για κάθε καλλιεργούμενο φυτό.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα έχει τη δυνατότητα να:
• αποκτήσει ειδικές γνώσεις σχετικά με τη βιολογία και τους μηχανισμούς επιβίωσης των σπουδαιότερων ζιζανίων της χώρας που έχουν άμεση σχέση με την επιλογή του κατάλληλου ζιζανιοκτόνου ή του κατάλληλου συνδυασμού ζιζανιοκτόνων για την αντιμετώπισης τους χωριστά για κάθε καλλιεργούμενο φυτό.
• Επίσης, να κατανοήσει τις ιδιότητες των ζιζανιοκτόνων, το μηχανισμό δράσης τους και την εκλεκτικότητα τους στα καλλιεργούμενα φυτά.
• Επιπλέον, να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τον τρόπο και χρόνο (στάδιο καλλιέργειας και ζιζανίων) εφαρμογής των ζιζανιοκτόνων και τα συμπτώματα δράσης των ζιζανιοκτόνων.
• Συσχετίσει το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο των γνώσεών του, έτσι ώστε, η συνταγωγράφυση που θα κάνει να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των ζιζανίων με τις ελάχιστες τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
General Skills
Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Design and project management. Generating new research ideas. Respect natural environment. Promote free, creative and inductive thinking.
Teaching Methods
Διαλέξεις: Σε αίθουσα διδασκαλίας
Οι Εργαστηριακές ασκήσεις & Ασκήσεις πράξης όπως Αναγνώριση αγρωστωδών και πλατύφυλλων ζιζανίων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης τους καθώς επίσης και δημιουργία συνταγών (συνταγωγράφιση) αντιμετώπισης των ζιζανίων σε διάφορες καλλιέργειες στο εργαστήριο και στον αγρό (Αγρόκτημα).
Use of ICT means
Χρήση του PowerPoint για τις προβολές επιστημονικού υλικού, παροχή CD-ROM με τις εργαστηριακές ασκήσεις.
Teaching Organization
Activity | Semester workload |
Lectures, Laboratory Work | 52 |
Preparation of the plant map(weeds) | 30 |
Study and bibliography analysis | 15 |
Autonomous study | 18 |
Educational visits | 5 |
Total | 120 |
Students Evaluation
Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα , ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην αγγλική.
Ι. Γραπτή τελική εξέταση για τη θεωρία (%) που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις ανάπτυξης θεμάτων σε γνωστή ύλη προτεινόμενης βιβλιογραφίας.
– Ερωτήσεις που απαιτούν σύνθεση πληροφοριών και κριτική σκέψη από το φοιτητή.
και
ΙΙ. Γραπτή εξέταση για το εργαστήριο (%) που περιλαμβάνει:
– αναγνώριση σπόρων, αναγνώριση φυτών, Ερωτήσεις και ασκήσεις σχετικά με λίπανση των φυτών, την προετοιμασία του εδάφους και τη σπορά των φυτών μεγάλης καλλιέργειας.
– Δικαίωμα συμμέτοχής στις εξετάσεις της θεωρίας έχουν οι φοιτητές που παρακολούθησαν κανονικά τα εργαστήρια ανεξαρτήτως του αποτελέσματος της εξέτασης.
Recommended Bibliography
- Βασιλάκογλου Ιωάννης και Δήμας Κίτσιος 2017. Ζιζάνια. Σύγχρονος οδηγός αναγνώρισης και αντιμετώπισης. Σύγχρονή Παιδεία.
- Ελευθεροχωρινός Ηλίας 2014. ΖΙΖΑΝΙΟΛΟΓΙΑ. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 3395, ISBN: 978-960-7667-34-2. ΑγροΤύπος Α.Ε
- Βασιλάκογλου Ιωάννης 2012 Σύγχρονη ζιζανιολογία. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22680940, ISBN: 978-960-351-911-9. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ
Related Research Journals
- Aldrich, R.J. and R.J. Kremer. 1997. Principles in Weed Management. Iowa State University Press. Ames, Iowa. 455 pp.
- Anderson, W.P. 2007. Weed Science: Principles and Applications. Third edition, Waveland Press. Inc. IL, USA. 388 p.
- Βασιλάκογλου, Β. 2004. Ζιζάνια, αναγνώριση και αντιμετώπιση. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης. Αθήνα. 303 σελ.
- BCPC, 2006. The pesticide manual. A World compendium. 14thed. C.D.C Tomlin. UK.
- • Devine, M., S.O. Duke, and C. Fedtke. 1993. Physiology of herbicide action. P.T.R. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. 441 pp.
- Greil, J., S. Steinmaus and H.M. Kempen. 2002. Mechanical control methods. pp. 89-109. In Principles of Weed Control. California Weed Science Society. Thomson Publications, Fresno.
- Hanf, M. 1983. The Arable Weeds of Europe. BASF. 494 pp.
- Lanini, W.T., J.M. DiTomaso and R.F. Norris. 2002. Weed biology and ecology. pp. 29-54. In California Weed Science Society. Principles of Weed Control. Thomson Publications. Fresno.
- Monaco, T.J., S.C. Weller and F.M. Ashton. 2002. Weed Science. Principles and practices. John Wiley & Sons, Inc. 671 pp.
- Weed Science Society of America (WSSA). 2007. Herbicide handbook, 9th ed. S.A. Senseman WSSA, Lawrence, KS, USA. 458 p.
- Whitson, T.D., L.C. Burrill, S.A. Dewey, D.W. Cudney, B.E. Nelson, R.D. Lee and R. Parker. 2000. Weeds of the West. Western Society of Weed Science. 630 pp.
- Zimdahl, R.L. 2007. Fundamentals of Weed Science. 3rd ed. Elsevier Inc., Oxford, UK 666 p.