ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Irrigation and Drainage Methods

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193601 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Irrigation and Drainage Methods
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Σύνολο 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3849

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The aim of this course is to provide students with the fundamental knowledge, concerning computational methods related to the design and operation of irrigation and drainage networks. The topics are analyzed in detail by giving numerical examples. Particular emphasis is placed on linking theory with practice.
Upon successful completion of this course, students will be able to evaluate the suitability of irrigation methods in various case studies, design a small-scale irrigation system, perform the preliminary measurements required to design a drainage system and calculate the appropriate distance between drains under steady or unsteady flow conditions.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Retrieve, analyze and synthesize data and information employing use of necessary technologies. Individual/autonomous assignment. Design and project management. Respect for the natural environment.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Soil-plant-waterrelationships. Factors affecting the selection of irrigation methods. Surface irrigation. Sprinkler Irrigation. Drip irrigation. Guidelines for the design of Irrigation systems. Principles of agricultural land drainage. Measurements and mapping groundwater level variations. Field methods for measuring saturated hydraulic conductivity (Auger hole method, Guelph permeameter). Calculation of proper distance between drains. Guidelines for the design of drainage systems.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

The aim of this course is to provide students with the fundamental knowledge, concerning computational methods related to the design and operation of irrigation and drainage networks. The topics are analyzed in detail by giving numerical examples. Particular emphasis is placed on linking theory with practice.
Upon successful completion of this course, students will be able to evaluate the suitability of irrigation methods in various case studies, design a small-scale irrigation system, perform the preliminary measurements required to design a drainage system and calculate the appropriate distance between drains under steady or unsteady flow conditions.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Retrieve, analyze and synthesize data and information employing use of necessary technologies. Individual/autonomous assignment. Design and project management. Respect for the natural environment.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures and Lab exercises52
Study and analysis of scientific literature20
Autonomous study48
Total120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

1. Burt, C., Clemmens, A., Bliesner, R., Merriam, J., Hardy, L., 2000. Selection of irrigation methods for agriculture. Committee Report / On-Farm Irrigation Committee of ASCE, pp. 129
2. Cuenca, R., 1989. Irrigation system design: An Engineering approach. PrenticeHall, EnglewoodCliffs, NewJersey, pp. 552
3. Lamm, F., Ayars, J., Nakayama F., 2007. Microirrigation for Crop Production: Design, Operation, and Management (Developments in Agricultural Engineering), Elsevier, pp.618
4. Smedema, L., Vlotman, W., Rycroft, D., 2004. Modern Land Drainage: Planning, Design and Management of Agricultural Drainage Systems. CRC Press, pp. 449
5. Waller P., Yitayew, M. 2016. Irrigation and Drainage Engineering, Springer, pp.742
6. Καραμούζης Δ., 2012. Στραγγίσεις εδαφών. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 508
7. Κωνσταντινίδης Κ., 1985. Άρδευση και Συστήματα Αρδεύσεων. Εκδόσεις ΣΑΚΚΟΥΛΑ. Σελ. 310
8. Μπαμπίλης, Δ., 2004. Αρδευτικά Δίκτυα Πρασίνου. Εκδόσεις Σταμούλη. Σελ. 304
9. Παπαμιχαήλ, Δ., Μπαμπατζιμόπουλος Χ., 2014. Εφαρμοσμένη Γεωργική Υδραυλική. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 550
10. Τερζίδης, Γ., Καραμούζης Δ., 1986. Στραγγίσεις γεωργικών εδαφών. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 360
11. Τερζίδης, Γ., Παπαζαφειρίου Ζ., 1997. Γεωργική Υδραυλική. Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 501
12. Τζιμόπουλος Χ., 1994. Γεωργική Υδραυλική – Τόμος ΙΙ: Συλλογικά Αρδευτικά Δίκτυα με Καταιονισμό, Εκδόσεις ΖΗΤΗ. Σελ. 263

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Agricultural water Management (Elsevier)-http://www.journals.elsevier.com/agricultural-water-management
2. Irrigation & Drainage (John Wiley & Sons, Inc.)-http://onlinelibrary.wiley.com/journal/ 10.1002/(ISSN)1531-0361
3. Irrigation & Drainage Systems (Springer)-http://link.springer.com/journal/10795
4. Irrigation Science (Springer)-http://link.springer.com/journal/271
5. Journal of hydrology (Elsevier)- http://link.springer.com/journal/11269
6. Journal of Irrigation and Drainage Engineering (ASCE)-http://ascelibrary.org/journal/jidedh
7. Water Resources Management (Springer)-http://link.springer.com/journal/11269