ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Agricultural Ecology

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193602 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Agricultural Ecology
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3850

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

This course provides basic background and knowledge for Ecology, with emphasis on specific topics in agro-ecosystem ecology.
With the successful completion of this course, the students will:
• Acquire knowledge of Ecosystems Functional Ecology and the anthropogenic influence on them.
• Acquire knowledge of basic methods for assessing biodiversity and for reducing the ecological footprint with emphasis on the agricultural sector.
• Assess the environmental impact of development and the prospects for reducing poverty, food shortages, with improvements of agricultural production methods and dealing with the related ecological issues.
• Analyze data and assess the potential for exploiting new agronomic processes and techniques, aiming for sustainability and protection of the environment.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών – Retrieval, data and informationanalysis&synthesisemployinguse of necessarytechnology.
• Προσαρμογή στις νέες καταστάσεις και δεδομένα στο αστικό περιβάλλον – Adaptationtonewconditions.
• Αυτόνομηεργασία – Individual/autonomous assignment.
• Ομαδικήεργασία – Assignment within a team framework.
• Εργασίασεδιεθνέςπεριβάλλον – Working in an international environment.
• Εργασίασεδιεπιστημονικόπεριβάλλον – Working in an interdisciplinary environment.
• Σεβασμόςστοφυσικόπεριβάλλον – Respect for the natural environment.
• Λήψη αποφάσεων – Decisionmaking.
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης – Advancement of free, creative and causativethinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

THEORY
Introduction to Ecology.
Environmental conditions and natural resources.
Climate and biomes. Greek natural ecosystems.
Population dynamics.
Anatomical and functional adaptive mechanisms of organisms.
Ecosystems and bio-communities.
Flow of energy and matter through ecosystems.
Applied topics in Ecology.
Assignment of a course work project and presentation of the results.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Face to face

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές – Information and Communications Technology use in Teaching and in Communication with students.
Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με τη χρήση computer, Internet και dataprojector. Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιείται: PowerPoint, Word, Excel και DVDs. Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures52
Bibliography Study & Analysis10
Ατομική/Ομαδική Εργασία10
Autonomous study48
Total120
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Written final examination for the theory (100%) which comprises:
– Questions of development subjects in known matter of proposed bibliography.
– Questions which require synthesis of information and critical thought by the student.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

Ελληνική
1. Michael Begon, Robert W. Howarth, Colin R. Townsend, 2015. Οικολογία –
Πληθυσμοί, Βιοκοινότητες και Εφαρμογές (μετάφραση Κωνσταντίνα Πλεξίδα, Διομήδης Πηγής · Επιμέλεια Στέφανος Π. Σγαρδέλης, Παναγιώτης Δημόπουλος, Στέργιος Πυρίντσος, Δημήτρης Βαφείδης, ΑθανάσιοςΚαλλιμάνης), Utopia, Αθήνα.
2. MollesManuel C. Jr, 2009. Οικολογία – Έννοιες Εφαρμογές. Μεταίχμιο Εδοτική Α.Ε., Αθήνα.
3. Βώκου Δέσποινα, 2009. Γενική Οικολογία. Μία Εισαγωγή. Εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη.
4. Παρασκευόπουλος Στέφανος, 2019. Εισαγωγή στην Οικολογία και στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες, Εκδόσεις Δίσιγμα, Θεσσαλονίκη.
Ξένη
1. Gliessman R.S., 2015. Agroecology: The Ecology of Sustainable Food Systems. CRC PressTaylor&FrancisGroup; 3d edition. ISBN 9781498728461.
2. Noureddine Benkeblia, 2019. Agroecology, Ecosystems, and Sustainability. 1st Edition. CRC Press. ISBN 9780367435981.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Acta Horticulturae
https://www.actahort.org/
2. Agriculture, Ecosystems and Environment
https://www.journals.elsevier.com/agriculture-ecosystems-and-environment
3. Renewable Agriculture and Food Systems
https://www.cambridge.org/core/journals/renewableagriculture-and-food-systems/open-access
4. Journal of Sustainable Agriculture
https://www.tandfonline.com/toc/wjsa20/current
5. Journal of the Science of Food and Agriculture
https://onlinelibrary.wiley.com/journal/10970010
6. Agroecology Journal
http://www.agroecojournal.com/journal/aim_scope?lang=en