ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Weed Science

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agriculture
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 600-193603 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Weed Science
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διδασκαλία 4 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://moodle.teithe.gr/course/view.php?id=3851

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα εξετάζει τις γενικές και βασικές αρχές που διέπουν την επιστήμη της Ζιζανιολογίας. Εξετάζονται γενικές αρχές σχετικά με τη μορφολογία, φυσιολογία και οικολογία των σπουδαιότερων ζιζανίων της χώρας. Ειδικές αρχές σχετικά με τους μηχανισμούς επιβίωσης των ζιζανίων, τις ζημιές που προκαλούν στα καλλιεργούμενα φυτά, τις μεθόδους αντιμετώπισης τους και τις ιδιότητες των ζιζανιοκτόνων (απορρόφηση, μετακίνηση, τρόπος δράσης, εκλεκτικότητα). Επιπλέον, γίνεται αναφορά για την μορφοποίηση (τυποποίηση) και εφαρμογή των ζιζανιοκτόνων και την τύχη και τη συμπεριφορά τους μετά την εφαρμογή στα φυτά και στο έδαφος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα έχει τη δυνατότητα να:

• Αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τη μορφολογία, φυσιολογία και οικολογία των σπουδαιότερων ζιζανίων της χώρας, καθώς επίσης σχετικά με τους μηχανισμούς επιβίωσης των ζιζανίων, τις ζημιές που προκαλούν στα καλλιεργούμενα φυτά και τις μεθόδους αντιμετώπισης τους.

• Επίσης, να κατανοήσει τις ιδιότητες των ζιζανιοκτόνων όπως η απορρόφηση, από τα φυτά, η μετακίνηση τους μέσα στα φυτά, ο τρόπος δράσης τους και την εκλεκτικότητα.

• Επιπλέον, να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με την μορφοποίηση (τυποποίηση), την εφαρμογή των ζιζανιοκτόνων και την τύχη και τη συμπεριφορά τους μετά την εφαρμογή στα φυτά και στο έδαφος.

• Συσχετίσει το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο των γνώσεών του, έτσι ώστε, να συμβάλει αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των ζιζανίων ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ζιζανιοκτόνων.

• Να αξιολογήσει την υφιστάμενη κατάσταση χρησιμοποιώντας τις αποκτηθείσες γνώσεις και να εφαρμόσει στην πράξη και βιολογικές μεθόδους αντιμετώπισης των ζιζανίων.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Retrieve, analyze and synthesize data and information, with the use of necessary technologies. Adapt to new situations. Decision making. Work autonomously. Work in teams. Design and project management. Generating new research ideas. Respect natural environment. Promotefree, creative and inductivethinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Biology and ecology of the most important weeds in our country. Weeds survival mechanisms and weeds damage to cultivated plants. Methods and means of dealing with weeds. Interactions of herbicides and plants. Fate and behavior of herbicides in the soil (their removal and factors affecting their residual duration in soil). Effects of herbicides on the environment and on non-target organisms. Properties (absorption, movement, action, selectivity) the formulation (standardization) and application of herbicides. Weedsresistancetoherbicides. Geneticallymodified and mutatedplants.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Διαλέξεις: Σε αίθουσα διδασκαλίας

Οι Εργαστηριακές ασκήσεις & Ασκήσεις πράξης όπως αναγνώριση των ζιζανίων, τυποποίηση και εφαρμογή των ζιζανιοκτόνων, ψεκαστικά μηχανήματα και προσδιορισμός υπολειμμάτων των ζιζανιοκτόνων στο έδαφος διεξάγονται στο εργαστήριο και στον αγρό (Αγρόκτημα).

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση του PowerPoint για τις προβολές επιστημονικού υλικού, παροχή CD-ROM με τις εργαστηριακές ασκήσεις.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures, Laboratory Work52
Preparation of plant map20
Study and bibliography analysis28
Autonomous study40
Educational visits10
Total150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα , ενώ για τους φοιτητές Erasmus στην αγγλική.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση για τη θεωρία (%) που περιλαμβάνει:
-Ερωτήσεις ανάπτυξης θεμάτων σε γνωστή ύλη προτεινόμενης βιβλιογραφίας.
-Ερωτήσεις που απαιτούν σύνθεση πληροφοριών και κριτική σκέψη από το φοιτητή.

Και

ΙΙ. Γραπτή εξέταση για το εργαστήριο (%) που περιλαμβάνει:

-αναγνώριση ζιζανίων, Ερωτήσεις και ασκήσεις σχετικά με την μορφοποίηση και την παραγωγή των ζιζανιοκτόνων, τα ψεκαστικά μηχανήματα, την εφαρμογή των ζιζανιοκτόνων, και τον προσδιορισμό υπολειμμάτων στο έδαφος.
– Δικαίωμα συμμέτοχής στις εξετάσεις της θεωρίας έχουν οι φοιτητές που παρακολούθησαν κανονικά τα εργαστήρια ανεξαρτήτως του αποτελέσματος της εξέτασης.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βασιλάκογλου Ιωάννης 2012 Σύγχρονη ζιζανιολογία. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22680940, ISBN: 978-960-351-911-9. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ
  2. Ελευθεροχωρινός Ηλίας 2014. ΖΙΖΑΝΙΟΛΟΓΙΑ. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 3395, ISBN: 978-960-7667-34-2. ΑγροΤύπος Α.Ε

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Aldrich, R.J. and R.J. Kremer. 1997. Principles in Weed Management. Iowa State University Press. Ames, Iowa. 455 pp.
  2. Anderson, W.P. 2007. Weed Science: Principles and Applications. Third edition, Waveland Press. Inc. IL, USA. 388 p.
  3. Ashton, F.M. and A.S. Crafts. 1981. Mode of action of herbicides, 2nd ed. JohnWiley and Sons, Inc. NewYork. 525 pp.
  4. Βασιλάκογλου, Β. 2004. Ζιζάνια, αναγνώριση και αντιμετώπιση. Εκδόσεις Αθ. Σταμούλης. Αθήνα. 303 σελ.
  5. BCPC, 2006. The pesticide manual. A World compendium. 14thed. C.D.C Tomlin. UK.
  6. Devine, M., S.O. Duke, and C. Fedtke. 1993. Physiology of herbicide action. P.T.R. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. 441 pp.
  7. Duke, S.O. 1985. Weed Physiology. Vol. II. Herbicide Physiology. CRC Press, Boca Raton, FL.
  8. Ελευθεροχωρινός, Η. 2002. Ζιζανιολογία. Εκδόσεις Αγροτύπος. Αθήνα. 420 σελ.
  9. Greil, J., S. Steinmaus and H.M. Kempen. 2002. Mechanical control methods. pp. 89-109. In Principles of Weed Control. CaliforniaWeedScience Society. ThomsonPublications, Fresno.
  10. Hanf, M. 1983. The Arable Weeds of Europe. BASF. 494 pp.
  11. Lanini, W.T., J.M. DiTomaso and R.F. Norris. 2002. Weed biology and ecology. pp. 29-54. In California Weed Science Society. Principles of Weed Control. Thomson Publications. Fresno.
  12. Monaco, T.J., S.C. Weller and F.M. Ashton. 2002. Weed Science. Principles and practices. John Wiley & Sons, Inc. 671 pp.
  13. O’ Connor-Marer, P.J. 2000. The safe and effective use of pesticides. University of California. Statewide integrated pest management project. Agriculture and natural resources. Publication 3324. 342 pp.
  14. Weed Science Society of America (WSSA). 2007. Herbicide handbook, 9th ed. S.A. Senseman WSSA, Lawrence, KS, USA. 458 p.
  15. Whitson, T.D., L.C. Burrill, S.A. Dewey, D.W. Cudney, B.E. Nelson, R.D. Lee and R. Parker. 2000. Weeds of the West. Western Society of Weed Science. 630 pp.
  16. Zimdahl, R.L. 2007. Fundamentals of Weed Science. 3rd ed. Elsevier Inc., Oxford, UK 666 p.