Specialized Pomology

General

Course Contents

  • Γιγαρτόκαρπα: Μηλιά, Αχλαδιά, Κυδωνιά
  • Πυρηνόκαρπα: Ροδακινιά, Αμυγδαλιά, Κερασιά – Βυσσινιά, Βερικοκιά, Δαμασκηνιά.
  • Ακρόδρυα: Φιστικιά, Καρυδιά, Φουντουκιά, Καστανιά
  • Διάφορα και μικρά οπωροφόρα: Μουσμουλιά, Συκιά, Ακτινιδιά, Ροδιά, Λωτός, Μαστιχόδενδρο, Φραγκοσυκιά, Τζιτζιφιά, Κρανιά, Φράουλα, Σμέουρα, Βατόμουρα, Μύρτιλα, Ιπποφαές, Κράνμπερι.
  • Εσπεριδοειδή: Πορτοκαλιά, Μανταρινιά, Λεμονιά, Βοτρυόκαρπος (Grapefruit), Κουμκουάτ, Νεραντζιά, Λιμεττιά, Περγαμόντο, Κιτριά, Φράπα.
  • Τροπικά οπωροφόρα: Αβοκάντο, Μπανάνα, Ανανάς, Μάνγκο, Παπάγια, Χουρμαδιά, Φοινικόδενδρο, Καφεόδενδρο, Κακαόδενδρο, Φετζόγια.

Περιεχόμενα: Βασικά στοιχεία των ανωτέρω οπωροφόρων και επίσης στα σπουδαιότερα από αυτά για την Ελλάδα, καταγωγή – εξάπλωση, βοτανική ταξινόμηση, οικονομική σημασία – χρήσεις, απαιτήσεις σε κλίμα και έδαφος, πολλαπλασιασμός – υποκείμενα, εγκατάσταση φυτείας, Τρόπος καρποφορίας, κλάδεμα σχήματος και καρποφορίας, επικονίαση – γονιμοποίηση – αύξηση καρπού – ποικιλίες, λίπανση – άρδευση, φυτοπροστασία με έμφαση στις φυσιολογικές ανωμαλίες, κριτήρια συλλεκτικής ωριμότητας, συγκομιδή – συντήρηση.

Educational Goals

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στις βασικές έννοιες …

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να αναλύει την…
  • Να περιγράφει τις…
  • Να κατανοεί το…
  • Να συγκρίνει τα…

General Skills

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Teaching Methods

Στην τάξη.

Use of ICT means

Όλες οι εργασίες και δραστηριότητες βασίζονται στη χρήση των ΤΠΕ:
• Powerpoint, moodle ή εναλλακτικός ιστοχώρος
• Συνεχής ηλεκτρονική επικοινωνία φοιτητών,
ασκήσεις και εργασίες, σημειώσεις, αρχεία εργαστηριακών ασκήσεων, ανάρτηση ανακοινώσεων.

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις52
Αυτοτελής μελέτη98
Total150

Students Evaluation

Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
• Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
• Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Εργαστηριακή εξέταση (προφορική ή γραπτή) στην ύλη του υλοποιηθέντος εργαστηρίου.

Recommended Bibliography

1. Βασιλακάκης Μιλτιάδης, Μικρά Οπωροφόρα, Εκδ. Αγις-Σάββας Γαρταγάνης 2019, σελ. 725.
2. Μιλτ. Δ. Βασιλακάκης, Γενική και Ειδική Δενδροκομία, Εκδ. Αγις-Σάββας Γαρταγάνης 2016, σελ. 1424
3. Ι. Θεριός–Κ. Δημάση-Θεριού, Ειδική Δενδροκομία – Φυλλοβόλα Οπωροφόρα Δένδρα, Εκδ. Αγις-Σάββας Γαρταγάνης 2013, σελ. 844.
4. Ευτύχιος Πρωτοπαπαδάκης, Τα εσπεριδοειδή, Εκδ. ΨΥΧΑΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ & ΣΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ο.Ε. 2010, σελ. 232
5. Βασιλακάκης Μ., Θεριός Ι., Μαθήματα Ειδικής Δενδροκομίας-Φυλλοβόλα Οπωροφόρα Δένδρα, Εκδ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΝΙΚ. ΑΪΒΑΖΗΣ 2008, σελ. 346.
6. Ποντίκης Κωνσταντίνος Α., Ειδική Δενδροκομία Τόμος Πρώτος – Μηλοειδή, Εκδ. UNIBOOKS ΙΚΕ 2003, σελ.208.
7. Ποντίκης Κωνσταντίνος Α., Ειδική Δενδροκομία τόμος δεύτερος, Ακρόδρυα – Πυρηνόκαρπα – Λοιπά οπωροφόρα Εκδ. UNIBOOKS ΙΚΕ 1996, σελ. 496.
8. Βασιλακάκης Μ., Θεριός Ι., Εσπεριδοειδή, Εκδ. Αγις-Σάββας Γαρταγάνης 1996, σελ. 295.
9. Σημειώσεις του διδάσκοντα.

Related Research Journals

  1. HortScience, HortTechnology, Scientia Horticulturae, Acta Horticulturae, European J. of Horticultural Science